صف‌های طولانی مقابل شعب اخذ رای در مصر

جام جم آنلاین: مصری‌ها تا غروب امروز یکشنبه فرصت دارند رییس جمهوری آینده کشورشان را از بین محمد مرسی نامزد مورد حمایت اخوان المسلمین (حزب عدالت و آزادی) و احمد شفیق آخرین نخست وزیرحسنی مبارک انتخاب کنند.

به گزارش جام جم انلاین به نقل از یورنیوز، محمد مرسی که در دور اول این انتخابات با بیشترین رای به دور دوم راه یافته با پذیرش حکم دادگاه عالی قانون اساسی مبنی بر انحلال پارلمان و تایید کاندیداتوری احمد شفیق، ابراز امیدواری کرد به یاری خداوند قدرت را در این کشور بدست بگیرد.

 وی پیش‌تر نسبت به لزوم منصفانه بودن این انتخابات هشدار داده بود و گفته بود در غیر این صورت مصر باید شاهد انقلاب دیگری باشد.

این درحالی است که احمد شفیق بیشتر بر مسئله بازگرداندن ثبات در کشور تاکید دارد.

به گزارش منابع خبری، در برخی از شعب نیز درگیری‌های بین طرفداران دو رقیب رویت شده است. رای گیری روز شنبه تا ساعت ۹ شب تمدید شده و دوباره از صبح یکشنبه از سرگرفته شد.

حدود پنجاه میلیون مصری واجد شرایط رای دادن هستند و گزارش‌ها حاکی از ایجاد صفهای طولانی مقابل شعب اخذ رای از ساعات نخستین روز شنبه دارد.

شورای نظامی مصر وعده داده قدرت را بلافاصله به نامزد پیروز واگذار خواهد کرد، مسئله‌ای که برخی آگاهان نسبت به تحقق آن حداقل در آینده‌ای نزدیک تردید دارند. قرار است نتایج این انتخابات ۲۱ ژوئن (دوم تیر) اعلام شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.