صف‌های خرید برای سهام شرکت‌های خودرویی تشکیل شد

۲۸ آبان ،

127[1].jpg

بورس اوراق بهادار تهران امروز روز کم رمقی داشت و دماسنج بازار سرمایه رشد ۱۱ واحدی را تجربه کرد.

به گزارش تفسیری خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در جریان معاملات روز یکشنبه تالار شیشه ای روند حرکتی بازار به شدت کند بود و قیمت سهام شرکتها با احتیاط و به آرامی حرکت می کرد به طوری که در پایان معاملات امروز شاخص بورس تنها ۱۱ واحد رشد را تجربه کرد.

در بازار امروز ابتدا روند بازار رو به رشد بود و شاخص بورس تا سطح ۳۱ هزار و ۳۴۱ واحد پیش رفت اما از نیمه معاملات،تالار شیشه ای روند منفی به خود گرفت و شاخص بورس با ۱۱ درصد رشد به عدد ۳۱ هزار و ۲۷۱ واحد رضایت داد.

از مهم ترین اتفاق بازار امروز رشد قیمت سهام شرکتهای خودرویی پس از مدتها بود به طوری که صف های خرید برای شرکتهای مطرح این گروه همچون ایران خودرو و سایپا تشکیل شد در عین حال شرکتهای سرمایه گذاری امید،مپنا و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر را در حرکت اندک مثبت شاخص بورس داشتند.

این در حالی است که منفی شدن سهام شرکتهای مطرحی چون ملی مس،نفت و گاز پارسیان،چادرملو،پتروشیمی پردیس و توسعه معادن و فلزات مانع از پیش روی بیشتر شاخص در مدار مثبت شد.

همچنین در بازار امروز شرکت‌های حفاری شمال،فولاد خراسان،پالایشگاه تبریز،ایران خودرو و صنعت قند از برترین صف های خرید برخوردار بودند و شرکتهای گروه صنعتی ملی و آلومینیوم ایران بیشترین صف فروش را به خود اختصاص دادند.

به این ترتیب در بازار روز یکشنبه ۴۳۰ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۱۶۶ سهم به ارزش ۷۲۴ هزار و ۵۶۳ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به ۱۴۲ هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.