صلح ۲ طایفه در باغملک بعد از هشت سال برقرار شد

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: صلح و سازش میان ۲ طایفه محمدی و محمدموسایی بعد از هشت سال در منطقه پتک باغملک ایجاد شد.

صلح ۲ طایفه در باغملک بعد از هشت سال برقرار شد

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از دادگستری خوزستان، علی دهقانی در خصوص این صلح و سازش بیان کرد: بعد از هشت سال اختلاف و درگیری میان این ۲ طایفه که منجر به قتل چند نفر و تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم قضایی شد، طرفین در نشست صلحی که صورت گرفت، با یکدیگر سازش کردند.

وی با تاکید بر اهمیت ورود معتمدین و بزرگان طوایف در ایجاد آشتی در درگیری‌ها و به ویژه در دعاوی مهم اظهارکرد: این سازش با زحمات شبانه روزی روحانیون و سادات معظم، معتدمین و بزرگان، جمعیت اتحاد اقوام و عشایر، صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر، مسئولین قضایی شهرستان باغملک و رامهرمز و نیروهای نظامی به ویژه قرارگاه سپاه ابوالفضل (ع) انجام شد و در جلسه آخر که با حضور خدام حرم مطهر امام رضا (ع) و بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای ۲ طایفه برگزار شد، این تلاش‌ها به نتیجه رسید.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به راه‌اندازی پویش “به حرمت امام رئوف می‌بخشم” ادامه داد: حضور موثر خدام حرم مطهر رضوی که منجر به سازش میان ۳۳ فقره پرونده قصاص نفس در استان و سازش در پرونده‌های مهم با موضوعات مختلف شدند، قدردانی کرد.

دهقانی گفت: افراد ۲ طایفه در این نشست با اهدای قرآن کریم به یکدیگر و اقامه نماز وحدت، با هم دست برادری دادند و صلح‌نامه امضا کردند.

وی بیان کرد: باتوجه به توافق صورت گرفته و اهمیت موضوع، با هرگونه برخورد تحریک‌آمیز که مجددا موجب بروز مجدد اختلاف در این موضوع شود، همانند گذشته به طور قاطع، قانونی و مشدد برخورد می‌شود.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.