صلیب سرخ جهانی همکاری با هلال احمر ایران را گسترش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران، “ایو دکور” مدیرکل کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ سفر دو روزه‌ خود را از تهران به پایان رساند. وی در این سفر یادداشت تفاهمی را با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امضا و با مقامات ارشد دولت ایران گفتگو کرد.

بر این اساس، هدف اصلی از امضای این تفاهم‌نامه تقویت همکاری راهبردی بین کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر ایران و نیز تحکیم نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر از طریق انجام فعالیت‌های مشترکی است که به شرکا و درنهایت به آنها که از این کمک‌ها برخوردار می‌شوند، سود می‌رساند.

 

در همین رابطه دکورگفت: این تفاهم‌نامه تاکیدی دوباره بر تعهد این دو شریک نهضت نسبت به پیشبرد همکاری‌ها به ویژه در ارتباط با فعالیت‌های مشترکی است که هر دو در آنها فعال هستیم خواه در ایران و خواه در سایر نقاط جهان.

 

دکتر “عبدالحسن فقیه” ریاست جمعیت هلال احمر ایران نیز گفت: این تفاهم‌نامه همکاری نزدیک بین دو سازمان و همچنین اهداف مشترک ما را در زمینه‌های توانبخشی جسمانی، ترویج حقوق بین‌المللی بشردوستانه، اصول بشردوستانه و نیز پاک‌سازی تسلیحاتی مورد تأیید قرار می‌دهد.

 

دکور پس از دیدار با سردار کلانتری معاون وزیر دفاع در امور بین‌الملل ارتباطات و مطالعات دفاعی گفت: گفتگوهای ما بر پشتیبانی از مرکز مین‌زدایی ایران و توسعه‌ی همکاری‌های مشترک متمرکز بود.

 

مدیرکل کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در طول سفر به ایران از مرکز عمومی توانبخشی جمعیت هلال احمر، سازمان امداد و نجات این جمعیت، صنایع نساجی هلال ایران (متعلق به جمعیت)، کارخانه‌ سها (تولیدکننده‌ وسایل پزشکی یک‌بارمصرف، وابسته به هلال احمر) و موزه‌ جمعیت هلال احمر ایران بازدید کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.