صمت از احیای ۴۰ واحد تولیدی راکد در استان اردبیل تا پایان سال خبرداد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۷۰ واحد راکد صنعتی قابل احیا در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد ۴۰ واحد تولیدی تا پایان سال جاری و بقیه هم در سال آینده فعال خواهد شد.

صمت از احیای ۴۰ واحد تولیدی راکد در استان اردبیل تا پایان سال خبرداد

به گزارش ممتاز نیوز، رامین صادقی با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی جدید به مجموعه واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل اضافه خواهد شد.

وی افزود: تکمیل زنجیره تولید از برنامه‌ها و رویکردهای اصلی سازمان صمت در استان اردبیل است که با نگاه صادرات محور و نوآورانه در توسعه صنایع مختلف به ویژه صنایع مصنوعات چوب، ام. دی. اف و زنجیره تولید پوشاک و محصولات الکترونیکی خودرو مد نظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل از ایجاد پنج زنجیره تولید در بخش صنعت استان خبر داد و گفت: سه زنجیره تولید در مرحله اجرایی قرار گرفته و ۲ زنجیره دیگر نیز تا پایان سال به این مجموعه اضافه خواهد شد.

صادقی بیان کرد: با تکمیل این زنجیره‌های تولید و همچنین صادرات محصولات معدنی، فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط دانشگاهی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۶ افزود: از محل تسهیلات یارانه دار تبصره ۱۶ پرداخت تسهیلات تا ۱۳۶ درصد به متقاضیان انجام شده و در این چهارچوب در سال‌های اخیر ۵۰ هزار میلیارد ریال منابع برای صاحبان واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

صادقی اظهار کرد: علاوه بر این تاکنون از محل تبصره ۱۸ سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف رونق تولید و اشتغال پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: میزان تسهیلات مصوب برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان از سوی بانک‌های عامل سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که ۸۰ درصد آن پرداخت شده و ۲۰ درصد دیگر هم به زودی پرداخت خواهد شد.

وی همچنین گفت: یک هزار و ۵۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل وجود دارد که ۹۱ درصد این واحدها فعال و کمتر از ۱۰ درصد هم راکد است.

صادقی درباره فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان هم گفت: راه‌اندازی طرح‌های جدید و در کنار آن احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه آنها از اهداف این ستاد است و محقق شدن این هدف مستلزم همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان است.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.