صمد نیکخواه مرکز خبرها هفته / حاتمی خوشحالترین مربی هفته

۱۳م آذر ،

مهرام در میان اعتراضهای فراوان به داوران و ناظر مسابقه بازی مقابل همیاری را برد اما این مهران حاتمی بود که بامحروم شدن صمد نیکخواه از بازی مقابل پتروشیمی و ادامه صدرنشینی این تیم راضی به خانه رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم همیاری زنجان بعد از شکست مقابل پتروشیمی، دیدار با مهرام را قدرتمند آغاز کرد. آغاز بازی با گل دیه گو اسپانیایی و پاسخ مهدی کامرانی همراه بود.اما بعد از این جریان تیم همیاری تا سه دقیقه به پایان کوارتر با چند حمله بازی را در دست گرفت و اختلاف را به هفت امتیاز رساند.

بچیروویچ با نارضایتی از تیمش وقت استراحتی در این لحظه گرفت و مهرام در بازگشت با دو حمله اختلاف را به سه امتیازی حریف رساند. پرتاب سه امتیازی سجاد مشایخی هم بازی را با نتیجه ۱۴_۱۴ مساوی کرد. مهرام پس از این در مقابل سه امتیازی آرن داودی تنها دو امتیاز دیگر به دست آورد و کوارتر دوم ۲۱ بر ۱۷ به نفع زنجان تمام شد.

**صمد پرخطا و پرامتیاز

صمد نیکخواه بهرامی مرکز تمام توجهات بازی با همیاری بود. وی که در ابتدای کوارتر دوم درگیری کوچکی با دیه گو بازیکن خارجی حریف داشت به سرعت سه خطایی شده و به وضعیت داوری معترض بود. در این صحنه دیه گو با دست صمد را به زمین انداخت که گویا پیش از آن هم حرکت صمد در مقابل دیه گو خطا تشخیص داده شده و از هر دو طرف یک خطا گرفته شد.

مهرام که در چهار دقیقه ابتدایی کوارتر دوم بی امتیاز مانده بود با یک دو امتیازی صمد قفل بازی را شکست اما از طرف دیگر هم همیاری با بازی خوب کرم احمدیان تا دقیقه پنجم کوارتر اختلاف را با نتیجه ۳۴ بر ۲۴ به ده امتیاز رساند.

**بازگشت مهرام با بازی خوب صدیقی و صمد

بعد از ده امتیاز اختلاف پیش آمده مهرامی ها تمام توان خود را برای بازگشت گذاشته و با چند حمله شرایط را برگرداندند. مهرام با سه حمله اختلاف را به چهار امتیاز رساند. در این دقایق صمد نیکخواه و امیر صدیقی به نوبت امتیازات تیمشان را ثبت می کردند تا جایی که مهرام با نتیجه ۳۵ بر ۳۴ بازی را به نفع خود برگرداند. دو پرتاب سه امتیازی موفق از امیر صدیقی و بازی خوب صمد نتیجه را به ۴۰ بر ۳۶ به سود مهرام برگرداند هر چند پرتاب سه امتیازی کرم احمدیان سبب شد تا مهرام با یک امتیاز برتری به رختکن برود.

**نیمه پردرگیری، خطای تکنیکال به صمد

نیمه دوم با چهار خطایی شدن علی باهران آغاز شده و با خطای فنی به فرزاد کوهیان و خطای تکنیکال برای صمد نیکخواه بهرامی ادامه پیدا کرد صمد که از قضاوت داوران در یک صحنه به شدت شاکی بود با اعتراض به ناظر بازی و صحبتهایی علیه داوری به روی نیمکت رفت و پس از اتمام وقت استراحت ، ورژ آبکاریان سرداور مسابقه پاسخ این بازیکن رابا یک خطای تکنیکال داد.

هر چند این جریان در همین جا ختم شد اما صمد و مهدی کامرانی پس از بازی به شدت در مقابل میز ناظر مسابقه معترض شده و حواشی بسیاری در این میان به وجود آمد.به گفته نوربخش صمد با این خطا از بازی بعدی مقابل پتروشیمی هم محروم شد.

درست بعد از این اتفاق، تیم زنجان با حرکت رامین هنرمند بازی را ۵۷_۵۷ مساوی کرد.

**خروج صمد، ورود کامرانی

با نشاندن صمد نیکخواه به روی نیمکت، مهدی کامرانی بازی را برای تیمش در دست گرفت و دو بار با پرتابهای سه امتیازی نجات بخش تیمش شد.همیاری که تلاشهای بسیاری برای تساوی در این لحظات کرد، کوارتر سوم را ۲۶ بر ۲۳ از دست داد.

اما در ده دقیقه پایانی یک صحنه تاثیرگذار دیگر هم با پنج خطایی شدن مهدی اسماعیلی بازیکن بلندقامت همیاری اتفاق افتاد. با خروج اسماعیلی سه امتیازی دیگری از امیر صدیقی بار دیگر تیمش را پیش انداخت و همیاری تا پایان کار موفق به بازگرداندن نتیجه نشد.

محسن مرادخانی، آرن داودی و رامین هنرمند بازیکنانی بودند که به ترتیب از زمین با پنج خطا خارج شده و با خالی شدن زمین در چهار دقیقه به پایان مهرام با ده امتیاز پیش افتاد. همیاری دو بار با ایجاد موقعیتهای گل در مقابل دفاع نه چندان منسجم مهرام تا سه امتیازی حریف هم رسید اما دقایق پایانی به سود این تیم پیش نرفت و با چند خطای لحظات آخر ، مهرام ۸۶ بر ۸۰ برنده از زمین خارج شد.

**حمزه علیپور: برای کاپیتان تیم ملی متاسفم

با بحث های پس از بازی مهدی کامرانی و صمد نیکخواه تمام دوربینهای تلویزیونی، خبرنگاران و … به سمت میز ناظران دویده و علیپور هم در صحبت با دوربینهای تلویزیونی برای کاپیتان تیم ملی اظهار تاسف کرده و گفت: شاید این بازیکن افتخارآفرینی بسیاری کرده باشد اما باید شخصیت خود را حفظ کند.

باشگاه مهرام هم بلافاصله بعد از بازی شکایتی را در مورد خطای تکنیکال صمد به مسئولان بازی ارانه کرد تا این بازیکن برای بازی بعد محروم نباشد.

**صمد و دیه گو بهترینهای زمین

صمد نیکخواه بهرامی که در نیمه اول با ۱۹ امتیاز بهترین بازیکن زمین بود در پایان با ۳۵ امتیاز، یازده ریباند و چهار پاس گل در کنار دیه گو بازیکن خارجی زنجان با ۲۴ امتیاز و ۱۴ ریباند بهترینهای زمین بودند. کرم احمدیان با ۲۰ امتیاز یکی از بهترینهای زنجان و امیر صدیقی با ۱۳ امتیاز
و هفت ریباند و مهدی کامرانی با ۱۶ امتیاز و هفت پاس گل تاثیرگذارترینهای مهرام بعد از صمد بودند.

**بازی یک طرفه صدرنشین مقابل قعرنشین

تیم بسکتبال پتروشیمی با یک برد دیگر در لیگ صدرنشینی اش را محکم کرده و تیم نفت نیز از آنسوی جدول بدون تغییر ماند.نفت، بازی را بدون ایمان زندی آغاز کرد. پتروشیمی هم از همان ابتدا امتیاز آوری را آغاز و تا پایان کوارتر نتیجه را به ۳۰ بر ۱۲ رساند.

کوارتر دوم بازی بسیار کم امتیاز آغاز شد اما در دقایق پایانی کوارتر ماهشهری ها برد خود را با پیروزی ۴۷ بر ۲۱ قطعی کردند. اونتاریو لت بازیکن خارجی تیم نفت که در دیدار هفته قبل تیمش مقابل گرگان دچار مصدومیت از ناحیه کتف شده بود با گذشت دقایقی از نیمه دوم بار دیگر
از ناحیه مصدوم احساس ناراحتی کرده و از بازی خارج شد با خروج اونتاریو اختلاف دو تیم از ۲۰ به ۳۰ امتیاز رسید.

هر چند حاتمی سرمربی ماهشهر با بالا رفتن اختلاف بازیکنان اصلی را از زمین خارج کرد اما باز هم نفت به سختی امتیاز گرفته و در نهایت بازی با اختلاف ۲۹ امتیاز و نتیجه ۸۸ بر ۵۹ به نفع پتروشیمی تمام شد.

**ارغوان و دورقی بهترینها

در حالی که بازیکنانی مثل سانی بچیروویچ و حامد آفاق تنها ۱۵ دقیقه در زمین حضور داشتند، روزبه ارغوان با ۱۸ امتیاز و ۸ ریباند و علی دورقی با ۹ امتیاز و هشت ریباند تاثیرگذارترین بازیکنان پتروشیمی و امیر امینی با ۱۶ امتیاز پنج ریباند بهترین بازیکن نفت بودند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.