صنایع دستی ایران در ۲۰ فیلم مستند معرفی می شود

۲۰رشته صنایع دستی با حضور استادان صاحب سبک و نام که نشان مهر اصالت دریافت کرده اند در قالب ۲۰فیلم مستند معرفی می شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ،داوود سماواتی یار تهیه کننده این مجموعه با اعلام این خبرگفت:۵ قسمت نخست این مجموعه در در رشته های قلم زنی، مینا کاری، فیروزه کوبی، طلا کوبی و پارچه قلمکار با هنرمندی اساتید این رشته ها استاد ساعی، استاد بهرامی، استاد امیدی، استاد صبری و به نویسندگی و کارگردانی دکتر سید شاه حسینی در مدت ۲۰ روز در اصفهان تولید شد.
او با بیان اینکه ۵ قسمت بعدی این مجموعه هنری هم اکنون در شهرستان کاشان در دست تولید است ،افزود: شر بافی اثر استاد جلالتی،مس گری اثر استاد آقاجانی،زیلو بافی اثر استاد سردابی و به نویسندگی و کارگردانی رقیه توکلی ورشته های گیوه بافی اثر استاد زهرا سلطان قربانی و گوهر عندلیب و مخمل بافی و زری بافی اثر استاد سید خلیل و سید رضا یا الله به کارگردانی و نویسندگی لیلا خلیل زاده از رشته های این بخش به شمار می رود.
به گفته سماواتی یار،مدیر تصویر برداری این مجوعه را محسن حسینی و عکاسی آن را ایران انتظام و امیر صادقی برعهده دارند. همچنین ندا صالحی دستیار تولید و احمد افشار قزوینی صدابردار این مجموعه به شمار می روند.
بر اساس این گزارش این مجموعه به سفارش گروه مستند شبکه اول در دست تولید بوده و از شبکه ۱ سیما پخش خواهد شد.
 گفتنی است تولید این مجموعه از ماه آینده در استان فارس ادامه می یابد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.