صنایع دستی عشایر ایران در سعد آباد به نمایش درآمده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نمایشگاه هنرمندان و صنعتگران استان های آذربایجان شرقی، قم، اراک، همدان، تهران، فارس، اصفهان و سایر نقاط کشور تولیدهای خود را در قالب ۸۰ غرفه به نمایش گذاشته اند.

انواع صنایع دستی، فرش های ابریشم، تابلو فرش و دست بافته های عشایری از جمله گلیم و گبه در غرفه های برپا شده به نمایش درآمده است.

همچنین مراسم ویژه و برنامه های فرهنگی این جشنواره هر روز از ساعت ۱۸ تا ۳۰/۱۹ در محوطه ورودی زعفرانیه و مجاور کاخ ملت سعدآباد، توسط عشایر استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، چهار محال و بختیاری و سایر استان های حاضر در جشنواره اجرا می شود.

برگزاری مسابقه های فرهنگی، پخش برنامه های سرگرم کننده از طریق رادیو نمایشگاه و اجرای برنامه های عروسکی ویژه کودکان و نوجوانان توسط هنرمندان، پخش موسیقی های سنتی و اجرای مراسم آیینی از برنامه های جانبی این جشنواره به شمار می رود.

ˈفهیمه نادری نژادˈ مسوول روابط عمومی مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از استقبال گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از این جشنواره و نمایشگاه خبر داد.

وی افزود: زیبایی های موجود در هنر دست عشایر ایران موجب جذب گردشگران شده و گردشگران داخلی و خارجی با حضور در این جشنواره با صنایع دستی ایران و آداب و رسوم عشایر استان ها آشنا می شوند.

نادری نژاد گفت:‌ جشنواره عشایری و نمایشگاه تخصصی صنایع دستی تا ۳۱ شهریور ماه از ساعت ۱۰ الی ۲۰:۳۰ در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد دایر است.

مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد، درخیابان ولیعصر(عج)، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه سابق)، انتهای خیابان شهید طاهری واقع شده است.

تهرام/۷۲۴۴/۵۶۹

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.