صندوق بین المللی پول: چشم انداز اقتصاد تونس امیدوار کننده است

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی تونس(وات) در بیانیه صندوق بین المللی پول آمده است که افزایش نرخ بیکاری و تفاوت میزان آن در مناطق مختلف تونس از جمله این چالش ها است.

سازمان های اقتصادی تونس از افزایش نرخ سرمایه گذاری خارجی و درآمدها از محل گردشگری در این کشور خبرداده و دولت تونس اعلام کرده است که انتظار دارد نرخ رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۲ تا ۴ و نیم درصد افزایش یابد.

این صندوق تاکید کرده است که تونس برای دستیابی به بالاترین رشد همه جانبه بشدت نیازمند اصلاحات جدی در ساختار اقتصادی خود ، اصلاح بازار ، کاهش نرخ بیکاری و اصلاح نظام آموزشی و تربیتی است.

در بیانیه صندوق بین المللی پول به بی ثباتی اقتصادی و بحران مالی منطقه یورو اشاره و آمده است که در این شرایط حمایت از تونس ضروری است .

صندوق بین المللی پول از مقامات تونسی خواسته است که شرایط لازم را برای روند تحول در اقتصاد این کشور و ثبات اقتصادی فراهم کنند.

در بیانیه این صندوق با تاکید بر اهمیت روشن شدن اهداف سرمایه گذاری ها در تونس توسط دولت این کشور، از مقامات پولی تونس خواسته شده است که برای مهار تورم و حل مشکل شهروندان در بخش مصرف تلاش کنند.

در بیانیه صندوق بین المللی پول آمده است: نرخ رشد اقتصادی تونس که برای خروج از رکود مبارزه می کند، تا سال ۲۰۱۷ میلادی و بتدریج تا ۶ درصد می رسد و این مشروط به ثبات اقتصادی و اجرای اصلاحات به منظوربهبود فضای سرمایه گذاری است.

صندوق بین المللی پول با تاکید بر اهمیت استقلال بانک مرکزی تونس در زمینه های سیاست پولی و کنترل بانک ها، خاطرنشان کرده است: نشانه های بهبود اقتصاد تونس در سالجاری با افزایش تولید ناخالص ملی و گسترش سرمایه گذاری خارجی و گردشگری بروز یافت.

خاورم ** ۱۳۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۱۲۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.