صندوق تامین اجتماعی ۳۵ میلیون نفر را زیر پوشش دارد

به گزارش ایرنا، ‘عبدالرضا عزیزی’ عصر سه شنبه در همایش تقدیر از کارفرمایان برتر حامی کارگر در استان خراسان شمالی، نقش کارفرمایان را در خدمات تامین اجتماعی مهم خواند و افزود: خدمات تامین اجتماعی موجب امنیت خاطر و آرامش کارگران و بیمه شدگان شده است.

وی اظهار داشت: رشد و توسعه کشور و خدمات تامین اجتماعی حاصل تلاش و همکاری دولت، کارفرمایان و کارگران به شرط تعامل با یکدیگر است.

او اشتغال جوانان را از دغدغه های اصلی کشور در شرایط حاضر خواند و گفت: نمایندگان دولت، مجلس، جامعه کارگری و کارفرمایی باید در راستای توسعه کشور همراه با تامین منافع کارگران و کارفرمایان گام های موثری بردارند.

عزیزی با اشاره به برنامه تحریم دشمنان علیه ایران اسلامی افزود: با طرح هدفمندی یارانه و با یک همکاری کامل باید در این شرایط تحریم به سمت رونق اقتصادی در استان حرکت کنیم.

وی گفت:‌ طرح بیمه بیکاری کارگران و حمایت از متقاضیان کار از طرح های بسیار مهم مجلس نهم در بدو کار بود که از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس برای امنیت خاطر نیروی شاغل و متقاضیان کار مطرح شد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: سازمان تامین اجتماعی ۱۸ نوع خدمت به جامعه بیمه شدگان زیر پوشش خود ارایه می کند.

‘محمود تمنانلو’ اظهار داشت: در استان هشت هزار و ۲۰۰ مستمری بگیر زیر پوشش تامین اجتماعی هستند که با پرداخت ماهانه ۶۰ میلیارد ریال مستمری به آنان موجب توسعه اقتصادی استان می شود.

وی گفت:‌ اکنون ۹۶ هزار و ۱۵۰ نفر بیمه شده اصلی در کارگاه های استان اشتغال دارند.

در این همایش از کارفرمایان ۲۶ کارگاه برتر استان تقدیر به عمل آمد.

ک/۲ف/۶۲۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۹۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.