صندوق تعاون روستایی ایرانیان قانونی است

۱۷ام بهمن ،

بینا- رئیس هیئت مدیره صندوق تعاون روستایی ایرانیان گفت: با تأیید مراجع قوه قضائیه ادامه فعالیت صندوق توسعه تعاون روستایی طبق اساسنامه‌ی تشکیل این صندوق کاملاً قانونی و شرعی است.
به گزارش بینا ، حسین حسن آبادی در نشست خبری با اشاره به قدمت ۷۰ ساله صندوق تعاون روستایی و تأیید مقام قضایی مبنی بر ادامه فعالیت صندوق اظهار داشت : نگرانی مشتریان در خصوص انتشار یافتن خبرها بانک مرکزی مبنی بر  غیر قانونی خواندن این صندوق کاملاً  بی مورد است.
وی ادامه داد: در راستای به روز رسانی صندوق و بهره مندی از تکنولوژی روز از بانک مرکزی درخواست مجوز نموده که این موضوع با استقبال مسئولان بانک مرکزی مواجه شده است.
حسن آبادی اضافه کرد: بنابه درخواست مسئولین بانک مرکزی گزارش های توجیهی و اطلاعات و عملکردهای تمامی واحدهای صندوق در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته که متأسفانه بر خلاف انتظار با تأخیر رویکرد بانک مرکزی مواجه شده است.
رئیس هیئت مدیره صندوق تعاون روستایی ایرانیان افزود: با مراجعه به مراجع قضایی از جمله دیوان عدالت اداری و قوه قضائیه قانونی بودن فعالیتهای این صندوق مورد تأیید قرار گرفت.
حسن آبادی با برشمردن نقش صندوق در اقتصاد کشاورزی گفت: بیش از ۳ میلیون تن محصولات تولیدی خرید توافقی می شود و با توجه به پراکندگی روستاها و دوری از شهر و همچنین ناتوانی کشاورزان در ارائه وثیقه، این صندوق توانسته بسیاری از مشکلات کشاورزان را برای  دریافت تسهیلات حل کند.
وی در رابطه با تأمین اعتبار صندوق تعاون روستایی اظهار داشت: مالکین روستا ۳درصد از درآمد خود و زارعین و سایر شاغلین ۱/۵ درصد از درآمد خود را در اختیار صندوق قرار می دهند که این امر طبق اساسنامه تشکیل صندوق است.
حسن آبادی گفت: در سال جاری ۲۰۰ میلیارد اعتبار بلاعوض با تصویب مجلس در اختیار صندوق قرار گرفته است.
رئیس هیئت مدیره صندوق تعاون روستایی افزود: این صندوق توانسته برای ۶۰۰هزار نفر در روستاهای کشور اشتغالزایی کند.
وی اضافه کرد: کل سرمایه صندوق تعاون روستایی ۱۲۰ میلیارد ریال است که توسط ۱۸۰۰ شرکت تعاونی سهامدار این صندوق تأمین شده است.
حسن آبادی ادامه داد: از جمله اقدامات مهم این صندوق با عضویت ۴/۵ میلیون خانواده بهره بردار، تأمین نهادهای کشاورزی مورد نیاز فعالان بخش کشاورزی است.
حسن آبادی خاطر نشان کرد: اولین صندوق تعاون روستایی در اردیبهشت ۱۳۲۰ طبق قانون در دماوند ایجاد شد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۷نظر ثبت شده
  1. جانباز جنگ سید محمد امین:

    س.اقای نیما زنده دل.خیلی با مزه هستی.همین صندوق تعاون روستایی که بهش توهین میکنی و ۲۵ تومان میزاریی سپرده توی صندوق .حیف نون میدونی بما کشاورزان موقع سرما که محصولمان از بین رفته بود بدادمان رشید کود. سم . بذر پول خسارت به مردم داد . بمن نداد چون زمین ندارم ولی به همسایه ها و برادران مان داد.شما اگر دستت برسه بما که هشت سال جنگ شب روز توی جنگ با کافران بودیم بما هم متلک میگفتی.شب تا صبح سرفه بکنی نفس ات بند بیاد قدر مردم را میدانی الان میگی حقوق زمین ماشین .به ولله اگر گرفتم کپسول اکسیزن را میدم از جیب شخصس خودم دادن ولی نگرفتم.حتما بزارید تا جواب منو بده تا قانع بشم.ممنون

  2. حمزه:

    با سلام.بهترین صندوقی که تا حالا مشاهده کردم صندوق تعاون روستای بوده خیلی هم مطمن هستم که سرمایهام رو انجا گذاشتم فقط مسولین رده بالا بیشتر باید تلاش کنند

  3. alborz:

    بنظرم وجود همچین صندوقی برای بخش کشاورزی و کشاورزان ضروری است .امیدوارم این صندوق توسعه پیدا کند

  4. نیما زنده دل:

    سلام حیف شد واقعا حیف شد که شهر ما صندوق به این اسم نداره تا کرمان و تهران هم راه زیاده میخاستم حسابی باز کنم آخه قلکموچندوقت پیش شکستم ۴۰تا سکه۱۰۰ریالی و۶۴تا سکه۲۵۰ریالی اضاف اومده روم نمیشه جایی ببرم

  5. رضا فرمانبری:

    باسلام اینقده صندوقوموسسه باز شده که به بعضیاشون نمیشه اعتماد کردحالا که بانک مرکزی رد صلاحیتش کرده ومجوز هم نداره ۲۰۰%قانونیه

  6. عبدالله توکلی:

    با سلام من اگه پول زیادی داشتم دل نمیکردم تو اینجور صندوقی که رد صلاحیت شده و رسانها هی گوشزد میکنن بزارم.بانک مرکزی هم در مورد قانونی بودنش هنوز چیزی نگفته//////لا اعتماد//////

  7. علیرضا دلاوری:

    با سلام به نظر من یه صندوقی یا بانک به نام تعاون روستایی نیاز هست که ایجادشود وباشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.