صندوق تعاون روستایی ایرانیان سند رو کرد

۲۵ام بهمن ،

بینا- صندوق تعاون روستایی با استناد به رأی دیوان عدالت اداری در مورد چارچوب فعالیت این صندوق نسبت به حکم و بخشنامه بانک مرکزی در مورد غیرقانونی بودن فعالیت این صندوق اعتراض کرد.
مدتی پیش بانک مرکزی اعلام کرد صندوق تعاون روستایی ایرانیان فاقد مجوز فعالیت است.
در همین رابطه صندوق تعاون روستایی با ارائه توضیحاتی اعلام کرد: مدت فعالیت این صندوق به استناد مجوز شماره ۱۱ خرداد ۱۳۲۵ هیأت وزیران و بندهای ذیل آن، نزدیک به ۷۰ سال می‌رسد و طبق قانون اصلاحی امور اجتماعی دهات و خالصجات تأسیس گردیده و فعالیت نموده و می‌نماید و رأی شماره ۹۱۰۹۹۷۰۹۰۱۴۰۲۷۱۲ مورخ ۲۵ دی‌ماه ۹۱ شعبه ۱۴ دیوان عدالت اداری به شرح زیر مؤید این مساله است.
قرار دیوان عدالت اداری به این شرح است: با بررسی مفاد دادخواست تقدیمی و ضمائم آن به شرح دادخواست تقدیمی نظر به اینکه رأی مذکور مشعر بر تعطیلی فعالیت می‌باشد که در صورت اجرای مفاد آن سببات ورود خسارت فراهم می‌گردد با احراز فوریت و ضرورت امر مستنداً به ماده ۱۵ قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۸۵ و مواد ۱۳ و ۱۵ آیین دادرسی دیوان عدالت اداری دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرایی تا تعیین تکلیف قطعی شکایت صادر و اعلام می‌شود. بدیهی است اداره طرف شکایت در صورت اعتراض به قرار صادره می‌تواند دلایل عدم ضرورت صدور دستور موقت را به شعبه ارائه نماید تا مطابق ماده ۲۸ قانون دیوان عدالت اداری اقدام شود قرار صادره قطعی است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.