صندوق توسعه ملی هم اکنون ۴۰ میلیارد دلار است

۰۷م آذر ،

عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: این صندوق هم اکنون بیش از ۴۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد.


به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود دودانگه در همایش سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی افزود : تبدیل بخشی از درآمد‌های منابع نفت و گاز به صنایع ضروری و ماندگار و حفظ سهم نسل های آینده از این منابع  از اهداف مهم تشکیل صندوق توسعه ملی است.
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از موجودی این صندوق از درآمدهای نفت و گاز است و هر سال سه درصد به این نسبت اضافه خواهد شدگفت : پارسال ۲۰ درصد و امسال ۲۳ و سال آینده ۲۶ درصد درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی اختصاص می یابد.
دودانگه با تاکید بر اینکه این صندوق پشتیبان کارآمد و موثر بخش خصوصی است افزود : منابع این صندوق به بنگاه هایی که بیش از ۲۰ درصد دولتی باشند تعلق نمی گیرد.
وی اضافه کرد : در یکسال و نیم اخیر که از عمر این صندوق می گذرد ۳۰ میلیارد دلار قرار داد ارزی عاملیت با ۱۴ بانک خصوصی و دولتی برای اعطای تسهیلات امضا شده است.
عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت : ارزش طرح های معرفی شده ارزی در این مدت ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است که ۹۰ درصد آن به بخش صنعت و معدن، چهار و نیم درصد ساختمان
و یک و ۹ دهم درصد به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.  
دودانگه افزود: ۴۰ درصد طرح های معرفی شده در بخش صنعت و معدن به بخش نفت و گاز و ۲۲ درصد معادل دو میلیارد و ۷۸۹ میلیون دلار به بخش پتروشیمی اختصاص دارد.
عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به خصوصی بودن بیشتر واحدهای پتروشیمی  گفت : صندوق توسعه ملی می تواند در بخش های مختلف به واحدهای پتروشیمی تسهیلات اعطا کند.                            
همایش یک روزه فرصت های سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی در هتل المپیک تهران برگزار شد.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.