صندوق هنر باید از صندوق رسانه منفک شود

رئیس بسیج رسانه کشور با بیان اینکه اگر برای رفع مشکلات خبرنگاران منتظر اصلاح قانون باشیم زمان را از دست داده‌ایم و باید خود قدم‌های رو به جلویی برداریم، گفت: یکی از اقداماتی که می‌تواند به حل مشکلات خبرنگاران کمک کند، تفکیک صندوق هنر از صندوق رسانه است.

صندوق هنر باید از صندوق رسانه منفک شود

به گزارش ممتاز نیوز، عباس محمدیان، رئیس بسیج رسانه کشور، امروز شنبه ۲ بهمن ماه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی و خبرنگاران اظهار کرد: خراسان‌جنوبی مستحق عدالت اجتماعی است و اولین قرارگاه رسانه‌ای را نیز باید در خراسان‌جنوبی شکل دهیم.

وی تصریح کرد: در خراسان‌جنوبی رسانه جایگاه واقعی خودش را پیدا نکرده است و فقیرترین استان از نظر رشد رسانه‌ها از بُعد کمی و کیفی است.

رئیس بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی رتبه ۲۸ در بین استان‌ها از نظر رشد رسانه‌ها را دارا است، بیان‌ کرد: این محرومیت از منظر رسانه‌ای باید نقطه بیدار شدن مدیران و دغدغه‌مندان فرهنگی استان باشد.

محمدیان گفت: این در حالی است که خراسان‌جنوبی دارای سابقه فرهنگی بالا و مَنش انقلابی و ولایی است و در شرایط جنگ روایت‌ها باید بیش از این در حوزه رسانه بکوشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌ها خراسان‌جنوبی از نظر سواد رسانه‌ای نیز وضعیت مطلوبی ندارد، افزود: باید نهضت آموزش و تربیت خبرنگار در طراز انقلاب اسلامی را داشته باشیم و در این بین بسیج رسانه نیز چون نخ یک تسبیح بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی در راستای همبستگی رسانه‌ها خواهد کوشید.

رئیس بسیج رسانه کشور با تأکید بر اینکه مشکلاتی که در حوزه رسانه خراسان‌جنوبی مطرح می‌کنیم بر اساس پژوهش و تحقیق است، تصریح کرد: به عنوان مثال زمانی که مطرح می‌کنیم خراسان‌جنوبی از نظر رسانه فقیر است یکی از شاخص‌ها فعال نبودن هفته نامه‌ها و بسیاری از سرپرستی‌های رسانه‌های مطرح کشور در استان است.

محمدیان با اشاره به اینکه جامعه رسانه‌ای از نظر دریافت خدمات رفاهی یکی از ضعیف‌ترین اقشار کشور است، بیان کرد: بحث ما این است که وقتی بسیاری از ادارات مکان‌های رفاهی و تفریحی دارند چرا خبرنگاران نمی‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی گفت: اگر برای رفع مشکلات خبرنگاران منتظر اصلاح قانون باشیم زمان را از دست داده‌ایم و باید خود قدم‌های رو به جلویی برداریم.

رئیس بسیج رسانه کشور اظهار کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند به حل مشکلات خبرنگاران کمک کند، تفکیک صندوق هنر از صندوق رسانه است که خود خبرنگاران نیز باید این موضوع را از نمایندگان خود در مجلس نیز مطالبه کنند.

محمدیان با بیان اینکه بسیج رسانه از خبرنگاران فساد ستیز و دارای مسئولیت اجتماعی حمایت خواهد کرد، بیان‌کرد: برنامه ما بر این است که در ۱۰ استان دفاتر بانوان رسانه‌ای راه‌اندازی کنیم که در خراسان‌جنوبی این اقدام طی دهه فجر صورت خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.