صنعتی شدن کلید رشد پایدار قاره افریقا است

به گزارش خبرگزاری دولتی آفریقای جنوبی ؛ داویس روز پنجشنبه در نشستی اقتصادی در ژوهانسبورگ عنوان کرد: رشد اقتصادی کشورهای افریقای بستگی به شکوفا شدن تولیدات معدنی ؛ مصرف ؛ توسعه زیرساخت ها و نیز وضعیت بدهی های این کشورها دارد.

وزیر تجارت و صنعت افریقای جنوبی با اشاره به گزارش اخیر صندوق بین المللی پول ؛ تصریح کرد: چالش کنونی در قاره افریقا چگونگی تبدیل این رشد ناگهانی به یک توسعه پایدار از طریق صنعتی شدن است.

راب داویس همچنین در سخنانش به میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی صورت گرفته در سال ۲۰۱۱ میلادی از سوی کشورهای جهان اشاره کرد و گفت : کشورهای در حال توسعه در این سال توانسته اند ۴۵درصد از این سرمایه گذاری ها را جذب کنند.

بگفته وزیر تجارت و صنعت افریقای جنوبی ؛ بیشترین سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته در قاره افریقا ؛ در کشورهای زیر صحرا بوده است.

وی گفت : دراین میان افریقای جنوبی ضمن جذب سرمایه گذاری بیشتر از سوی کشورهای هند و چین ؛ به دنبال فرصت های جدید سرمایه گذاری بوده است.

بگفته وزیر تجارت و صنعت افریقای جنوبی ؛ شرکت های این کشور میزان سرمایه گذاری مستقیم خود را در قاره افریقا از ۳٫۸ میلیارد رند در سال ۱۹۹۴ میلادی به رقم ۱۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون رند در سال ۲۰۰۹ میلادی رساندند.

در حال حاضر هر دلار معادل ۸ رند و ۴۰ سنت می باشد.

براساس گزارش اخیر صندوق بین المللی پول ؛ برای اقتصاد های نوظهور که شامل برخی از کشورهای افریقایی نیز می شود درسال جاری میلادی رشد ۵٫۵درصدی پیش بینی شده است.

دراین گزارش عنوان شده است که قدرت اقتصاد جهانی از شمال و غرب به سمت جنوب و شرق تغییر جهت یافته است.

دراین میان، قاره افریقا بعد از آسیا سریعترین رشد اقتصادی در جهان را به خود اختصاص داده است.

۱۵۵۲ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۵۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.