صنعت برق در مقابل جنگ اقتصادی خودکفا شده است

۳۰ آبان ،

DSC04912.JPG

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در مقابله با جنگ اقتصادی، صنعت برق خودکفا شده است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرتیپ پاسدار غلام جلالی روز سه شنبه (امروز) در اولین روز از هفته بسیج در همایش بزرگ بسیجیان صنعت آب و برق استان تهران با عنوان “میثاق با ولایت تا شهادت”، با بیان اینکه بسیجیان از پیام عاشورا استفاده کرده اند، گفت: دفاع مقدس الگوی تازهی از عاشورا بود که شکل گرفت.

وی ادامه داد: امروز تهدیدهایی علیه کشور وجود دارد و ما مکلفیم که این تهدیدها را بشناسیم و سر انگشتان رهبر انقلاب هر طرف را که نشان داد، پیرو و دنباله‌روی ایشان باشیم.

جلالی تصریح کرد: اینکه امروز احساس می گردد که تهدید نظامی علیه ایران وجود ندارد، نتیجه ایجاد توان بازدارندگی توسط بسیج و نیروهای مسلح بوده و نتیجه مدیریت عالی فرمانده کل قوا است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: اینکه دشمنان با وجود برحورداری از تمام توانمندی ها و فناوری های نظامی توانایی برخورد با کشور را ندارند، ناشی از قدرت، توانمندی و آمادگی کشور در این حوزه است.

جلالی با بیان اینکه دشمنان پس از ناامیدی در تهدیدهای نظامی، تهدید را در حوزه های دیگر گسترش داده اند، گفت: اصلی ترین تاکتیک دشمن در وقت کنونی جنگ اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، با تحریم کامل در حوزه های فناوری نظامی و غیر نظامی مواجه بودیم، گفت: صنعت دفاعی ایران از ابتدای انقلاب همیشه در تحریم بوده و این تحریمات سبب شده است که در این امر به خودکفایی برسد و بتواند پشتوانه محکمی برای مقابله با کشور باشد.

به گفته وی، امروز با وجود تلاش آمریکا، صنعت دفاعی کشور کمترین تاثیر را از تحریمات پذیرفته زیرا خودکفاست. وی تصریح کرد: باید از تجربه دفاع مقدس در حوزه دفاع اقتصادی استفاده کرده و به اتکای اسلام، رهبری و تجربه دفاع مقدس در برابر تحریمات بایستیم.

وی شناخت تهدید را یکی از وظایف بسیج عنوان کرد و گفت: دشمنان می خواهند با قدرت اقتصادی و با استفاده از مولفه های قدرت سیاسی و ابزارهای فرهنگی، علیه اقتصاد کشور کار کنند.

جلالی این تهدیدها را یک جنگ پیشرفته اقتصادی عنوان کرد و گفت: باید با طرح دفاع اقتصادی، یک الگوی مصرف تازه به وجود آید.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: در صنعت برق بسیار از نیازمندی هایی که تا دیروز از خارج تهیه می شد، هم اکنون در داخل کشور تولید می گردد و تحریم در این صنعت بی معنی است.

وی ادامه داد: ایران از یک کشور وابسته به کشوری تولیدکننده تبدیل شده و تولید داخلی سبب شکوفایی صنعت برق شده است.

وی با اشاره به تکلیف بسیج در حوزه اقتصادی، گفت: تعیین الگوی مصرف و قطع رابطه دلار از زندگی مردم در دفاع اقتصادی موثر است. به نقل از وی، بسیج باید دفاع اقتصادی را سازماندهی کرده و فضای تقدس و فرهنگی را در حوزه اقتصاد ایجاد کند.

وی افزود: فرهنگ مصرف باید در وقت جنگ اقتصادی متفاوت باشد و از تجمل، اسراف و احتکار جلوگیری شود و با شکوفایی اقتصادی و حمایت از سرمایه ایرانی، اقتصاد مقاومتی محقق شود.

جلالی با بیان اینکه تهدید اقتصادی تهدیدی مهم است، گفت: بسیج باید مسیر تولید را به سمت افزایش کار و افزایش تولید اصلاح کند تا با استفاده از تجربه دفاع مقدس، رهنمودهای رهبری و روحیه بسیجی بتوانیم به راحتی از مانع تحریمات عبور کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.