صنعت خودرو ایران بین بخش خصوصی و دولتی معلق است

۱۳خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از ایلنا، حمید رضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی دربارهٔ سرانجام  بحث قیمت گذاری خودرو و اختلاف شورای رقابت با خودروسازان، اظهار داشت: باید ساختار صنعت خودرو ریشه ای  اصلاح شود. صنعت خودرو در کشور ما با مشکلات اساسی نظیر مسائل مالی، قیمت تمام شده، مسائل حقوقی، بحث کیفیت، رقابت پذیری و خدمات پس از فروش روبرو است که باید به صورت ریشه ای این موارد اصلاح شوند.

وی افزود: هر چند در ظاهر صنعت خودرو خصوصی شده اما این خصوصی سازی واقعی نیست چرا که دولت اجازه نمی دهد عرضه و تقاضا و قیمت خودرو در بازارآزاد مشخص شود.

فولادگر گفت: این در حالی است که دولت باید تنها به عنوان حمایت از این صنعت بر آن نظارت داشته باشد و فرصت رقابت پذیری درقیمت، کیفیت و نوع خدمات پس از فروش را ایجاد کند.

فولادگر  با بیان اینکه  تا زمانی که ساختار مالی و اقتصادی صنعت خودرو اصلاح نشود مشکلات کنونی پابرجاست، تصریح کرد: اگر صنعت خودرو از حالت نیمه انحصاری خارج نشود، مردم رغبت نمی کنند خودرو بی کیفیت را با قیمت بالا خریداری کنند.

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.