صنعت داروسازی این روزها وضعیت خوبی ندارد

ممتاز نیوز: سیاست‌های دولت همیشه این بوده است که بتواند بازار ارز را تحت کنترل خود داشته باشد و از افزایش قیمت برخی کالاها به خصوص دارو که با نوسانات بازار ارز در ارتباط هستند مبارزه کند…

 اما این سیاست همیشه عملی نبوده و کاربرد نداشته است. از آنجا که برخی تجهیزات پزشکی و مواد اولیه صنعت داروسازی خارج از کشور تهیه می‌شود، هرگونه تغییری در قیمت ارز می‌تواند روی قیمت کالاهای وارداتی اثرگذار باشد. افزایش قیمت ارز در ماه‌های اخیر به شدت صنعت دارویی را تحت تاثیر قرار داده است.

 به هر میزان که به نرخ ارز اضافه شده به همان میزان بر قیمت تولید داروی داخل کشور هم اثرگذار بوده است زیرا برخی مواد اولیه داروهای تولید داخل و همچنین تجهیزات مورد نیاز صنعت دارویی از خارج تامین می‌شود که قیمت ارز بر آن تاثیر مستقیمی دارد. اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و نوسانات بازار ارزی و تحریم‌های اروپایی باعث شد صنعت داروسازی این روزها وضعیت خوبی نداشته باشد و متاسفانه برخی شرکت‌های دارویی با خطر ورشکستگی روبرو شوند.

برای حل این مشکل بهترین راهکار این است که بانک مرکزی برای شرکت‌های دارویی ارز با نرخ دولتی اختصاص دهد تا آسیب کمتری به مردم وارد شود.
منبع: هفته نامه سپید

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.