صنعت مواد بهداشتی و آرایشی نیازمند فرهنگ سازی

۰۲م آذر ،

تغییر بافت جمعیت سبب دگرگونی الگوی مصرف شده و سبب افزایش تقاضا برای محصولات بهداشتی و آرایشی شده است.

رئیسی کارشناس صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، گفت: با توجه به رشد جمعیت و تغییرالگوی مصرف و تقاضای بالای استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی ارزش بازار این محصولات در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است که این نشان دهنده ارزش بالای این صنعت درمیان صنایع دیگر است.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به تولید بسیار این اقلام در داخل کشور باید باکیفیت بالا و مناسب و متناسب با شرایط آب و هوایی و ژنتیکی این محصولات تولید شود، متأسفانه واردات بی رویه این کالاها و همچنین قاچاق کالاهای بی کیفیت ضربه جبران ناپذیری به این صنعت وارد نموده است که برای حل این مشکل با فرهنگ سازی در میان مردم می توانیم اوضاع را بهبود بخشیم.

وی تصریح کرد: بخش دولتی در این بازار عملکرد خوبی از خود نشان داده است در حالی که به طور میانگین ۶۰ الی ۷۰ درصد بازار تولیدات داخلی برای بخش دولتی و مابقی در دست بخش خصوصی است.

رئیسی در پایان گفت: به دلیل داشتن ماشین آلات و تجهیزات به روز، محصولات داخلی باکیفیت مناسب به خارج از کشور نیز صادر می شود و توجه بیشتر مسئولان به این صنعت می تواند سبب ارزآوری بالا شود که می توانیم جایگاه خود را در بازارهای بین المللی مستحکم کنیم./ی


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.