صنعت پتروشیمی با طرح های مهر ماندگار در عسلویه توسعه می یابد

۴ شهریور – ۱۱:۲۰:۴۴ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

طنین مهر ماندگار در عسلویه؛

بزرگنمایی:  

همزمان با ساخت و توسعه طرح های پتروشیمی در عسلویه، تولید در این صنعت ارزش آفرین افزایش یافته و توسعه آن شتاب گرفته است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، منطقه عسلویه به دلیل دسترسی مناسب به خوراک و نزدیکی به خلیج فارس، قطب ارزشمند پتروشیمی ایران به شمار می رود، ضمن آن که با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، خوراک موردنیاز واحدهای پتروشیمی این منطقه به طور کامل تامین و تولید محصولات پتروشیمی کشور متنوع تر خواهد شد.
توسعه صنعت پتروشیمی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و ایران به دلیل دارا بودن منابع گسترده نفت و گاز می تواند صنایع بالادستی و میان دستی پتروشیمی را توسعه دهد.
بر پایه این گزارش، پیش تر دستیار ویژه رئیس جمهوری در طرح های مهر ماندگار و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از نیروگاه فاز یک پتروشیمی دماوند، پتروشیمی کاویان، طرح MEG عسلویه و از فاز اول خط لوله اتیلن غرب بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این طرح ها قرار گرفتند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از این طرح ها بر لزوم توسعه زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی تاکید کرد و افزود: لازم است راه های مناسب برای شتاب گیری روند اجرای طرح های پتروشیمی یافت شود.
محرابیان، دستیار ویژه رئیس جمهوری، نیز با حضور در نشست مدیران پتروشیمی، بر لزوم توسعه و تکمیل طرح های پتروشیمی در عسلویه به منظور کاهش خام فروشی تاکید کرد و خواستار شتاب گیری روند اجرای این پروژه ها شد.
در این نشست در زمینه شتاب گیری روند اجرای این طرح ها و رفع چالش های موجود تصمیم گیری شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۲۵۱۱۲۰۴۴۰۷۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.