صنعت پوشاک هند دست به دامان تویوتا شد

تولیدکنندگان پوشاک و محصولات نساجی در هند برای مقابله با کاهش تقاضای خرید در بازارهای اروپایی مجبور شده‌اند سیستم تولید ناب را که مبدع آن شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن است بکار بگیرند.

به گزارش ایسنا، اروپا که یکی از خریداران اصلی پوشاک و محصولات نساجی هند است طی چند ماه گذشته سفارشهای خرید خود را به کارخانه‌های هندی کاهش داده است. دلیل این اتفاق کم شدن نوآوری و خلاقیت در فرایند تولید در کارخانه‌های پوشاک هند اعلام شده است.

در همین حال کارشناسان صنعتی اعلام کرده‌اند که صنایع پوشاک هند برای مقابله با وضعیت به وجود آمده به سمت بکارگیری سیستم تولید ناب تویوتا رفته‌اند. سیستمی که در آن با استفاده از خلاقیت و نوآوری بهره‌وری کار افزایش می‌یابد.

تولید ناب در واقع شیوه تولیدی است که ضمن به کارگیری فواید تولید انبوه و تولید دستی با هدف کاهش ضایعات و حذف هر فعالیت بدون ارزش افروده شکل گرفته است. بر این مبنا تکنیک ناب با کمک مجموعه ابزارهای خود می‌تواند نقش بنیادی در اصلاح و بهبود فرایندها داشته باشد.

صادرات پوشاک هند به اتحادیه اروپا در ماههای آوریل وی امسال با کاهش ۴۸ درصدی به ۶۷۰ میلیون دلار رسید. اتحادیه اروپای سهمی ۴۹ درصدی در صادرات پوشاک هند دارد.

به گزارش شینهوا، تی شرت از جمله اقلام اساسی صادرات هند به کشورهای اروپایی است.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.