صنوف تهران هفته آینده هم تعطیل اند/لیست مشاغل پرخطر هنوز مشخص نیست

رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد که همه صنوف استان تهران در هفته آینده تعطیل خواهد بود.

قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جلسه تعیین مشاغل پرخطر و کم‌خطر استان تهران هفته آینده با سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران برگزار می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد که همه صنوف تهران به جز اصناف ضروری که مجاز به فعالیت هستند، در هفته آینده تعطیل خواهند بود.

لیست مشاغل پرخطر سایر استان‌ها هنوز به اتاق اصناف ابلاغ نشده است

جلال‌الدین محمد شکریه، نایب رئیس اتاق اصناف ایران نیز در پاسخ به سوال ایسنا درباره فهرست اصناف کم‌خطر و پرخطر گفت که هنوز لیستی به اتاق اصناف ابلاغ نشده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، روز یکشنبه گذشته رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که برای اجرای فاصله‌گذاری هوشمند، کسب و کارهای کم ریسک در همه استان‌ها به جز تهران از شنبه ۲۳ فروردین با مراعات پروتکل‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین فعالیت‌های اقتصادی تهران از روز شنبه ۳۰ فروردین شروع می‌شود. در مورد ادارات دولتی نیز مقرر شده از ۲۳ فروردین با دو سوم نیرو از ساعت ۷ تا ۱۴  فعالیت کنند.

شب گذشته هم رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد که از روز شنبه ۲۳ فروردین،  ۷۵ درصد واحدهای صنفی در سراسر کشور (به جز استان تهران) فعالیت خود را از سر می‌گیرند. وی توضیح بیشتری درباره مشاغل پرخطر و کم خطر ارائه نکرد، اما عامل اصلی تعیین کننده در اجازه بازگشایی واحدهای صنفی را میزان تشکیل تجمع در واحدها اعلام کرد. وی همچنین وعده داد که لیست مشاغل پرخطر و کم‌خطر احتمالا تا آخر وقت اداری امروز چهارشنبه اعلام شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.