صهیونیستها و توهمات رنگ باخته درباره ایران اسلامی

این توهمات در حالی از سوی رهبران رژیم صهیونیستی صورت می گیرد که رژیم اسرائیل بر اثر بحران اقتصادی با موج گسترده ای از خود سوزی یهودیان روبرو است.

در طول ماه های اخیر حدود ۹ نفر از ساکنان شهرکهای صهیونیست نشین در اعتراض به شرایط معیشتی نا مناسب خود و کاهش سطح درآمدها خود سوزی کرده اند، اما رسانه های غربی از انعکاس گسترده این پدیده بی سابقه در فلسطین اشغالی خود داری کردند.

از سوی دیگرمهاجرت معکوس بیش از ۲۷۰هزار نفر از یهودیان ساکن فلسطین اشغالی به اروپا وآمریکا در طول شش سال اخیر نشان می دهد که  وعده رهبران رژیم صهیونیستی برای ایجاد امنیت پایدار و فراهم کردن یک زندگی توام با رفاه برای یهودیان کاملا بیهوده بوده است.

این مهاجرت که به لحاظ سیاسی هزینه بسیاری سنگینی برای رژیم اسرائیل دارد از تزلزل امنیتی و سیاسی اسرائیل به ویژه پس از شکست در جنگ ۳۳ روزه جنوب لبنان حکایت دارد.

رژیم صهیونیستی طی ۶۵ سال گذشته با وعده ” سرزمین شیر وعسل” برای جلب هر یک خانواده یهودی سه نفره از سراسر جهان به طور متوسط ۱۵۰ هزار دلار هزینه کرده است و مهاجرت معکوس یهودیان ضربه شکننده ای بر پیکر این رژیم تلقی می شود.

به همین دلیل اظهاراتت اخیر لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر قدس در مورد وقوع یک شورش مشابه قیام مردم قاهره در میدان التحریر برخاسته از جهل و نا آگاهی رهبران رژیم صهیونیستی از بافت اجتماعی ایران است.

ملت ایران در طول ۳ دهه گذشته به ویژه در جنگ تحمیلی ثابت کرده که مسائل ارزشی و پایبندی به آرمانهای والای انقلاب اسلامی بیش از مسائل رفاهی اهمیت دارد.

نتانیاهو و لیبرمن و ایهود باراک طی سالهای اخیر برای ایجاد یک فضای امنیتی در فلسطین اشغالی و توجیه جنایات خود علیه ملت مظلوم فلسطین همواره بر طبل جنگ کوبیده اند، اما حتی یهودیان ساکن اراضی اشغالی این یاوه سرایی ها را باور نمی کنند.

تجربه گذشته ثابت کرده که رژیم صهیونیستی هیچگاه مسائل امنیتی و نظامی خود را رسانه ای وعلنی نکرده، اما در مورد جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده تا از رهگذر تهدید به یک حمله نظامی از بحران های سیاسی و اقتصادی  عبور کند.

در عین حال بروز اختلاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی و مخالفت آمریکا با هرگونه ماجراجویی نظامی علیه ایران به سبب پیامدهای وحشتناک آن ، رژیم صهیونیستی را به شدت دچار انزوای سیاسی کرده، زیرا ثابت شده که این رژیم بدون پشتیبانی آمریکا و قدرت های غربی قادر به عملیاتی کردن تهدیدهای خود علیه ایران نیست.

بنا براین مقامات رژیم صهیونیستی به دلیل فضای توهم انگیز و تحلیل های غیر واقعی از جامعه ایران تلاش می کنند تا شرایط را بر اساس برداشتهای ذهنی خود مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و ایران را همانند شرایط قبل از انقلاب ۲۵ ژانویه مصر توصیف کنند.

اما ملت با تمدن و با فرهنگ ایران هرگز و تحت هیچ شرایطی ازآرمانهای انقلاب اسلامی خود عدول نخواهند کرد و تحت تاثیر تحلیلهای دور از منطق رهبران رژیم صهیونیستی و اربابانش قرار نخواهد گرفت.

طبیعی است شرایط در فلسطین اشغالی برای آغاز یک انتفاضه فرا گیر کاملا مهیا است و این انتفاضه قطعا به فروپاشی رژیم صهیونیستی در آینده ای نه چندان دور منجر خواهد شد .

 “حسن هانی زاده” کارشناس مسائل بین الملل
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.