صولت مرتضوی: اگر شورای نگهبان اصلاح قانون انتخابات را تایید کند، باید قانون را اجرا کنیم

۲۰م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس سیدصولت مرتضوی معاون سیاسی وزرات کشور در جمع خبرنگاران دربارهٔ طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: اگر این طرح به تایید شورای نگهبان برسد و تبدیل به قانون شود، ما ملزم به اجرای آن هستیم.
وی در پاسخ به این سوالی که به احتمال رد طرح اصلاح قانون انتخابات از سوی شورای نگهبان اشاره داشت، گفت: نمی توانم از زبان سخنگوی شورای نگهبان سخن بگویم و حتی احتمالی هم بدهم. شورای نگهبان دستگاهی مستقل است و در چارچوبی معین به طرح اصلاح قانون انتخابات رسیدگی می کند.
مرتضوی تاکید کرد: اگر شورای نگهبان طرح را تایید کند ما باید قانون را اجرا کنیم. وقتی ما اظهار مخالفت با این طرح می کنیم به معنای نظر کارشناسی دولت است. ولی ملزم به اجرای قانون هستیم و به دنبال استبداد رای نیستیم. در حالی که برای اجرایی شدن این طرح و تبدیل آن به قانون، مرجع وجود دارد و هر چه که مرجع قضاوت کند، آن فصل الخطاب است.
وی با بیان این که ماده ۳۱ و ۳۵ طرح اصلاح قانون انتخابات مواد اصلی و مابقی اصول تزیینی می باشند، گفت: معتقد هستیم ماده ۳۱ برخلاف اصل ۵۷ و ۶۰ قانون اساسی است. ولی باید دید شورای نگهبان چه تشخیصی در این باره دارد و ما حق تعیین تکلیف برای شورای نگهبان را نداریم.
معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: با تصویب این قانون، ما در اجرا مشکلات و چالش هایی داریم. ولی اگر این مصوبه تبدیل به قانون شود، ما موظف به اجرای آن هستیم. در واقع مشکل اصلی ما تداخل قوا در اجرای قانون انتخابات است.
/۲۹۲۹۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.