ضد افسردگی و برخی دیگر از خواص درمانی باور نکردنی بادام زمینی



تاریخ انتشار: ۲۰ March 2016 | 3:00 am

بادام زمینی بخورید تا موهای سفیدتان سیاه شود!!

مصرف بادام زمینی برای کسانی که همواره آرزو دارند موهای سیاه داشته باشند مفید است. بادام زمینی سرشار از خاصیت های دیگر نیز می باشد که دراین مطلب به آنها اشاره شده است.

بادام زمینی در تحقیقات قبلی با ویژگی ضد افسردگی معرفی شده بود، حتی در برخی موارد به عنوان جایگزین دارویی استفاده شده است. میزان تریپتوفان در بادام زمینی بالا است که، بدن آن را به سروتونین تبدیل می‌کند. سروتونین در خلق و خو، خواب سالم و حتی در هورمون‌های جنسی بدن تاثیرگذار است.افزایش مصرف تریپتوفان با مصرف بادام زمینی مانند یک جایگزین عالی طبیعی به‌ جای داروهای تجویزی روزانه است. همچنین از مزایای دیگر استفاده آن کمک به سلامت قلب و عروق و دستگاه گوارش است.

دو مشت از بادام زمینی معادل مصرف یک دوز داروی تجویزی است. در درون بدن شما، اسید آمینه اساسی ال-تریپتوفان نقش کاهنده اضطراب و حتی مهم تر از آن، تریپتوفان در تشکیل سروتونین، نقش یکی از انتقال دهنده‌های عصبی مهم بدن شما را، ایفا می‌کند. سروتونین در بدن احساس سرخوشی به وجود می آورد و نگرانی‌ها را از شما می‌گیرد. این چنین تاثیر عمیقی را داروهایی مانند پروزاک، پاکسیل و داروهای ضد افسردگی مشابه معمولا با تقلید از سروتونین یا با حفظ سطح سروتونین بدن به وجود می‌آورند. شما نیز می توانید همین کار را با مواد غذایی خود انجام دهید و هیچ کس نمی‌تواند به شما بگوید که لوبیا، نخود فرنگی، پنیر، آجیل و جوانه گندم را نخورید.

 

برخی دیگر از خواص درمانی باور نکردنی از بادام زمینی عبارتند از:

 

۱٫پیشگیری از سرطان

پروآنتوسیانیدین که در کلاس فلاونول است با متوقف کردن تقسیم بیشتر سلول‌های تومور با سرطان مبارزه می‌کند. پروآنتوسیانیدین و مس بالا در بادام زمینی با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند و از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند.

 

۲٫ کمک به حفظ سلامت قلب

2. کمک به حفظ سلامت قلببادام زمینی، یک آجیل کم چربی در مقایسه با دیگر آجیل‌هاست، همچنین به دلیل آنکه اسید اولئیک کمتری دارد، آجیل بسیار سالمی برای سلامت قلب است. در این آجیل کلسترول وجود ندارد و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن شما را از بیماری‌های قلبی دور نگه می دارد.

 

۳٫کاهش فشار خون بالا

آجیل بادام زمینی با کمک به میزان منیزیم در بدن موجب کاهش فشار خون بدن می‌شود.

 

۴٫کمک به سلامت و زیبایی مو

4.کمک به سلامت و زیبایی مومس ماده معدنی است که کمک می‌کند تا رنگ دانه‌ موهای شما سلامت بماند. بنابراین اگر کسانی که موهای سفید دارند و داشتن موهای سیاه برای آنها همواره آرزو است، بادام زمینی بخورند که سرشار از مس است.این افراد می‌توانند دوباره موهایی سیاه داشته باشند و این آرزوی آنها تحقق یابد.

 

۵٫ بهبود سلامت استخوان

5. بهبود سلامت استخوانمنیزیم مانند کلسیم برای سلامت استخوان پر اهمیت و ضروری است. منیزیم تشکیل دهنده اصلی بادام زمینی است و شما میتوانید با مصرف این آجیل سلامت استخوان‌های خود را بهبود ببخشید.

گردآوری: گروه سلامت ممتاز نیوز
momtaznew.com/health
منبع:jamejamonline.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.