‘ضد گلوله’ از فیلم ‘لیلی با من است’ موفق تر است

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘مسعود فراستی’ شب گذشته(جمعه) در برنامه تلویزیونی ‘هفت’ گفت: معتقدم قشر روشنفکرنماها و رادیکال‌های به ظاهر حزب‌اللهی از این فیلم خوششان نیامده که تبیین علت این ناخرسندی دو قشر، یک بحث مفصل می‌طلبد اما بیشتر مخاطبان طرفدار آن هستند.

وی افزود: فیلم دارای موقعیت دراماتیکی است که شباهت زیادی به فیلم ‘لیلی با من است’ دارد و ما در این چند سال طنز جبهه‌ای نداشتیم و این فیلم موفق بوده است.

این نویسنده و منتقد سینما تاکید کرد: همیشه موضوع شهادت در سینما به شدت سطحی و دم دستی نشان داده می‌شود و معتقدم که در این فیلم اگر شخصیت در پایان متحول می‌شد، این فیلم یک توهین بود و فیلم نابود می‌شد. در این فیلم برای شهادت ارزش قائل شده‌اند.

فراستی ادامه داد: پایان فیلم دفعی بوده و ای کاش پایان فیلمنامه جدی‌تر و کلیشه‌ها نیز در این فیلم آورده می شد.

** ‘ضد گلوله’ حال تماشاگر سینما را خوب کرد

دیگر منتقد سینما نیز در این برنامه تاکید کرد: فیلم ‘ضد گلوله’ انرژی زیادی به تماشاگر می‌دهد و در حال حاضر که اکثر فیلم‌ها تلخ و یاس‌آلود هستند، این فیلم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و بعد از مدت‌ها می‌بینیم تماشاگر با لبخند از سینما بیرون می‌آید. این فیلم حال تماشاگر سینما را خوب کرده است.

‘آرش خوشخو’ ادامه داد: اما معتقدم که با تمام امتیازاتی که فیلم دارد، بیشتر از استحقاقش مورد تحسین قرار گرفته و به نظرم موقعیت دراماتیک آن کهنه است و پایان فیلم بیشتر واکنشی است تا این که دراماتیک باشد.

وی درباره بازیگران فیلم نیز گفت: در میان بازیگران، ‘مهدی هاشمی’ بهترین بازی را داشت و به جرات می‌توان گفت که او جز سه بازیگر برتر مرد سینمای ایران است و در بازی فیلم‌های کمیک و نیمه کمیک سیر تکاملی داشته و در مجموع، هاشمی در ‘ضد گلوله’ خوب درخشید.

فراهنگ ** ۱۹۸۳ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۰۴۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.