ضرب‌الاجل شش ماهه برای ساماندهی سایت‌های غیرمجاز همسرگزینی

ضرب‌الاجل شش ماهه برای ساماندهی سایت‌های غیرمجاز همسرگزینی

معاون فرهنگی امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان خبر داد: ضرب‌الاجل شش ماهه برای ساماندهی سایت‌های غیرقانونی همسرگزینی پس از تصویب آیین نامه ساماندهی مراکز همسرگزینی در دولت، آغاز خواهد شد.

به گزارش شبکه ایران به نقل از ایسنا، سیدباقر پیش نمازی  در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته ازدواج برگزار شده بود، با اشاره به اینکه آیین نامه قانون تسهیل ازدواج جوانان سالها قبل از سوی سازمان ملی جوانان پیشنهاد شده بود، گفت: طی جلسه‌ای که در مرکز امور زنان برگزار شده بود، قرار شد با همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای تاکید به این امر تدابیری اتخاذ شود.
وی در ادامه به ارائه مجوز برای مراکز مشاوره اشاره کرد و با بیان اینکه بعد مشاوره اجتماعی و خدمات روانشناختی به سازمان بهزیستی مربوط می‌شود و ارائه مجوز به این نوع مراکز توسط این سازمان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ارائه مجوز برای مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده در حوزه کاری وزارت ورزش و جوانان بوده و این دو با هم تداخلی ندارند.

وی ادامه داد: پس از ارائه مجوز به این مراکز برای مشاوره ازدواج جوانان نظارت لازم از سوی وزارتخانه صورت خواهد گرفت. در ماده ۴۳ قانون برنامه پنجم توسعه نیز بر فرهنگ ایرانی اسلامی با رویکرد بومی اسلامی بودن خدمات مراکز مشاوره تاکید شده است.

به گفته معاون فرهنگی امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان، تاکید بیشتر بر صدور مجوز مراکز مشاوره غیردولتی است که پس از احراز صلاحیت مشاوره برای امر ازدواج و تحکیم خانواده انجام می‌شود. البته نظارت بر این مراکز بر عهده دفاتر اداره ورزش و جوانان در هر استانی از طریق کارشناسان این امر است.

پیش نمازی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد فعالیت‌ سایت‌های همسریابی اظهار کرد: کلیه مراکزی که از طریق تلفنی و یا سایت در حوزه همسرگزینی فعالیت می‌کنند مشمول آیین نامه ساماندهی مراکز همسرگزینی هستند و به آنان شش ماه فرصت داده می‌شود تا خود را با این برنامه تطبیق دهند.

وی گفت: از زمان تصویب آیین نامه در دولت و ابلاغ آن ضرب الاجل شش ماهه‌ای به این سایت‌ها داده می‌شود؛ بنابراین اگر این سایت‌ها مشمول آیین نامه نشوند تحت پیگیرد قرار خواهند گرفت.
پیش نمازی ادامه داد: طبق این آیین نامه مراکز غیر مجاز اعلام خواهند شد.
معاون فرهنگی امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ازدواج‌ها باید در فضای خانواده و به روش سنتی صورت بگیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه زندگی در کلان شهرها پدیده‌ جدیدی است، بنابراین برای افرادی که امکان مشاوره ندارند، می‌توانند از این مراکز و سایت‌های همسرگزینی استفاده کرده و گره از مشکلشان باز کنند؛ البته تاکید بر این است که ازدواج اول افراد به روش سنتی صورت گیرد تا نیازی به مراجعه به چنین مراکزی نباشد، چرا که طبق تحقیقی که صورت گرفته، کاهش دخالت خانواده در امر ازدواج با افزایش طلاق ارتباط داشته است.
وی در ادامه در مورد فعالیت‌های وزارت ورزش و جوانان در حوزه ازدواج‌های دانشجویی و تفاهم‌ نامه‌هایی که در این راستا در دست بررسی است، تاکید کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی نهاد نمایندگی ولی فقیه تنها یک درصد از ازدواج‌های دانشجویی منجر به طلاق شده و این امر نشان دهنده کارآمد بودن آموزش‌هایی است که در آستانه ازدواج‌های دانشجویی ارائه شده است.


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.