ضرغامی: از چند ماه پیش برای ریاست جمهوری یازدهم آماده شده ایم/روحیه احمدی‌نژاد دلیل برگزاری مناظره‌های۸۸ بود

به گزارش خبرآنلاین رئیس سازمان صدا و سیما در گفت و گو با هفته نامه مثلث در پاسخ به اینکه «برای انتخابات ۹۲ چه برنامه‌ای دارید؟» تصریح کرد: برای انتخابات سال ۹۲ که انتخابات بسیار مهمی برای آینده کشور خواهد بود صدا و سیما نه از الان بلکه از چندماه قبل خودش را آماده کرده و سیاست‌گذاری‌های لازم را انجام داده که بتواند از لحاظ رسانه‌ای این انتخابات را هم موفق برگزار کند. خوشبختانه انتخابات قبل، انتخابات موفقی بود با همه تبلیغاتی که دشمن داشت.
وی افزود: ان‌شاءالله برای انتخابات ۹۲ هم تلاش می‌کنیم یک فضای انتخاباتی پرشور با حضور بالا و آگاهانه مردم در انتخابات ریاست جمهوری فراهم کنیم تا برگ دیگری بر افتخارات این مملکت باشد و باعث قوام بیشتر نظام جمهوری اسلامی بشود.
ضرغامی درباره اینکه آیا در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شاهد مناظره ها خواهیم بود گفت: نمی‌دانم! در واقع علتی که باعث شد مناظره‌های سال ۸۸ برگزار شود روحیه خود آقای احمدی‌نژاد بود. بدون تردید چون معمولاً کسی که چهار سال رئیس‌جمهور است علاقه‌مند نیست با افراد دیگری که فعلاً نامزد هستند مناظره و بحث‌های چالشی کند، اما آقای احمدی‌نژاد این روحیه را داشت. آن‌نگاه همچنان هست و آن دید رهبری و آن رویکردی که ایشان دارد برای اینکه فضای آزادی فراهم شود تا همه بتوانند حضور پیدا کنند. وجود دارد، ظرفیت‌های سازمان هم امروز ظرفیت‌های بسیار بالایی است و من یقین دارم که انتخابات سال ۹۲ انتخابات بسیار پرشور و پرهیجانی خواهد شد که حتماً می‌تواند کشور را دارای یک فرصت جدید برای خدمت‌رسانی کند.

وی ضمن پاسخ به سئوالی درباره خاطره ای از مناظره ها اظهار داشت: من به عنوان احترام به نامزدها در یکی از برنامه‌هایی که می‌آمدند و می‌رفتم در استودیو با آنها احوالپرسی می‌کردم و بعد هم همراه با گروه ناظر قانونی که از قوه‌قضاییه و وزارت کشور و صدا وسیما بودند، برنامه را تماشا می‌کردیم. طبق قانون همیشه آنها ایراد می‌گرفتند و حتی در بین بحث مرتبا از ما می‌خواستند که جلوی بحث را بگیریم یا بالا و پایین کنیم ولی برداشت من این بود که هرگونه اختلال در آن روند باعث سوءتفاهم در جامعه می‌شود و بهترین روش هم همین بود. مردم از انتخابات ۸۸ خیلی راضی بودند. خیلی انتخابات پرشوری بود. استثنایی شد. اینکه رهبری فرمودند در اوج فرصتی که برای نظام فراهم می‌شود، اوج اقتدار است نباید از دشمن غافل شد همین است که ۸۵درصد ۴۰ میلیون آدم می‌آید، یک کار استثنایی می‌شود. همان موقع دشمن یک برگ جدید رو می‌کند. همان موقع که ما در اوج فرصتیم برای ما تهدید ایجاد می‌کند. مرم خیلی راضی بودند. ولی تلخ کردند این انتخابات را. بزرگ‌ترین خیانتی که سران فتنه انجام دادند که بخشی از آن ناآگاهانه و بخشی از آن هم حتماً‌ آگاهانه بود این بود که می‌دیدند که چه اتفاقی دارد می‌افتد دیدند این عزت و آبرویی که نظام در همه جا پیدا کرده چقدر راحت دارد تاراج می‌شود و با ادامه می‌دادند. تصاویری را از اینجا تهیه می‌کردند و به شکبه‌های ماهواره‌ای می‌فرستادند و با گسترده‌ترین شکل دشمن را کاملاً‌ا میدوار کردند؛ دشمنی که کاملاً مأیوس شده بود اینها دوباره دشمن را امیدوار کردند. خیانت بزرگی انجام گرفت. 

در ادامه گزیده ای از پاسخ های رئیس سازمان صداو سیما می آید:

  • من معمولاً برنامه‌ای را قبلش نمی‌بینم ولی بعضی موقع‌ها «جهت اطلاع» را که حساسیت بالایی دارد چون در همه رده‌های بالا مثل رئیس‌جمهور و جاهای دیگر وارد می‌شوند استمزاجی از من می‌کنند و من یک نظر کلی می‌دهم. بعضی موقع‌ها هم لطف می‌کنند مخالف نظر من عمل می‌کنند! حتی انتقاد و گیر دادن به برخی بخش‌های صداوسیما هم هست. خود بچه‌های سیما هم معترضند که آقا بچه‌های حوزه سیاسی حال‌گیری می‌کنند.
  • ان‌شاءالله برنامه‌های جدیدمان هم تولیدمی‌شود در حوزه‌های مختلف برنامه‌های چالشی ویژه‌ای خواهیم داشت. در حوزه بحث‌های علمی در آینده نزدیک با کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی ما یک برنامه چالشی جدی در شبکه ۴ خواهیم داشت.
  • من اصول مدیریت و سازمان و همچنین قانون اساسی حقوق اساسی و مدیریت اسلامی را تدریس می‌کنم. حدود ۱۵ سال است که عضو پاره‌وقت هیأت علمی دانشگاه آزاد هستم. هفته‌ای دو ساعت بیشتر درس نمی‌دهم. متولد ۱۳۳۸ در تهران هستم. نمی‌دانم چرا در سایت‌ها و مطبوعات می‌نویسند متولد دزفول!

معاون پارلمانی در دولت اصلاحات بودم 

  • [در دولت آقای خاتمی] آقای شمخانی تماس گرفتند و اصرار کردند که من معاون پارلمانی ایشان شوم. آقای شمخانی چهار بار با من صحبت کردند؛ هم حضوری و هم تلفنی. من به دلایلی در دوره دوم خرداد نمی‌خواستم وارد دولت بشوم. ایشان خیلی اصرار کردند. حتی گفتند که با آقای خاتمی صحبت کرده‌اند و آقای خاتمی هم چون با شما آشنایی دارند نظر مثبت دادند. من با اصرار آقای شمخانی به وزارت دفاع رفتم و خیلی جالب است که خیلی از مدعیان آزادی و آنهایی که معتقدند. که همه باید در اداره کشور همراه شوند و کمک کنند، به‌محض اینکه ایشان می‌خواست من را برای معاونت پارلمانی منصوب کند از جمله معاون پارلمانی وقت رئیس‌جمهور، تلاش زیادی کردند و فشار زیادی به آقای شمخانی آوردند که شما نباید فلانی را وارد کار کنید. چون همه معاون پارلمان یکدست بودند و گفتند این اتحاد از بین می‌رود و یک نفر غیرخودی وارد می‌شود. آقای شمخانی آدم شجاعی بود. با اینکه وزیر کابینه دوم خرداد بود. با اینکه من بارها به ایشان گفتم که می‌دانم که شما تحت‌فشارید و من اصلاً نمی‌خواهم بیایم و وارد وزارت دفاع شوم، ایشان مقابل همه آن جریان‌ها ایستاد و اصرار کرد و من رفتم و چهارسال معاون پارلمانی ایشان در وزارت دفاع بودم. در همان دوره دوم خرداد در مجالس مختلف سخنرانی می‌کردم، در استان‌ها و شهرستان‌ها روشنگری می‌کردم.
  • آقای شمخانی همیشه مدافع بود. نکته جالب این است که به‌خاطر حضور من، وزارت دفاع و معاون پارلمانی را از همه مکاتبات و ارتباطات حذف کردند. مثلاً در جلسان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با معاونان پارلمانی دستگاه‌ها که هر دو هفته یک بار تشکیل می‌شود من را دعوت نمی‌کردند! ۶ ماه من در این مسئولیت بودم آن آقایی که معاون پارلمانی وقت بود گفته بود که اصلاً ضرغامی و وزارت دفاع را حذف کنید. یک روز به آقای خاتمی فتم که شما می‌دانید که این اتفاق افتاده، من معاون پارلمانی وزارت دفاع هستم و معاون شما مرا از جلسات حذف کرده است. ایشان ناراحت شد، با آن معاونت برخورد کرد و مجبور شدند ما را به جلسه دعوت کنند. من در اولین جلسه‌ای که رفتم تا وارد شدم همه صلوات فرستادند و ابراز احساسات کردند. آقای موسوی لاری هم گفت که خوشامد می‌گوییم خدمت آقای ضرغامی خیلی خوش آمدید! گفتم واقعاً‌ خیلی خوش آمدم به این جلسه، شما که شش ماه نمی‌گذاشتید بیاییم؟!
  • بعد از وزارت دفاع، آقای لاریجانی در دوره دوم ریاست‌شان بر صدا و سیما، ایشان هم مثل آقای شمخانی اصرار بسیار زیادی داشتند و جالب این است که ایشان هم چهار بار حضوری و تلفنی اصرار کردند و من به دلایلی نمی‌خواستم به صدا وسیما بیایم و حضور در وزارت دفاع را راحت‌تر می‌دانستم، حتی برای کارهای فرهنگی خودم. با اصرار آقای لاریجانی و اینکه ایشان گفتند که خدمت آقا بودند و راجع به حضور شما فرمودند من احساس کردم نظر رهبری هست آمدم صداوسیما و چهار سال معاون بودم.

فیلم های برگ برنده ای که منتشر می شود

  • اخیرا طرح و برنامه سیما دارد اینها[فیلم ها] را دسته‌بندی می‌کند که بگذارد روی سایت‌ها تا همه بتوانند استفاده کنند. تصویرهایی که احساس می‌شد ممنوع است از دفاعیات گلسرخی گرفته تا خیلی از درگیری‌های مربوط به ا نقلاب یا فعالیت‌های سیاسیون آن دوره. اینها همه الان آزاد است و همه برای آگاهی نسل جوان پخش می‌شود. جوان‌ها فهمیدند که این جریان‌ها آمدند. مسئولیت گرفتند و انقلاب به آنها فرصت داد و کسی آنها را به زود خارج نکرد. خدا رحمت کند مرحوم بازرگان را، خودش گفت که ما ژیان هستیم و اما بولدوزر! در قصه ۱۳ آبان و اشغال لانه جاسوسی خودشان دیدند که دیگر نمی‌توانند اداره کنند و کنار رفتند ولی این فرصت را نظام به اینها داد. هرجا که از تصاویر انقلاب و تصاویر آرشیوی استفاده کردیم برگ برنده شد. ما باید کمک کنیم تا بتوانیم این فضا را حفظ کنیم.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.