ضرغامی: رسانه های اسلامی چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ˈعزت الله ضرغامیˈ عصر سه شنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره تولیدات اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، بر ضرورت همکاری رسانه های اسلامی برای کاهش اختلافات میان ملت های مسلمان که منجر به بروز تفرقه می شود، تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه وحدت از نگاه اسلام امری حقیق و واقعی است، گفت: امروز بیداری اسلامی پایه های کاخ های استکباری را به لرزه درآورده است.

ضرغامی افزود: امروز قطب بندی سنتی دوران جنگ سرد از بین رفته و در قطب بندی جدید جهان، استکبار به سردمداری آمریکا در برابر جهان اسلام قرار گرفته است.

رییس سازمان صدا و سیما به اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی توصیه کرد که وحدت اسلامی را در برنامه سازی های خود مد نظر قرار دهند و نباید تفرقه در محتوای این برنامه ها راه یابد.

ضرغامی در ادامه به اهانت اخیر دنیای استکبر به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام اشاره کرد و افزود: در حادثه دلخراش اخیر نیز اتحاد واقعی جهان اسلام روشن شد و فریادها علیه استکبار بلند شد.

رییس سازمان صدا و سیما گفت: ترسیم چهره واقعی اسلام برعهده همه ما است تا چهره رحمانی اسلام را به دنیا نشان دهیم.

ضرغامی به شیطنت رسانه های استکباری از جمله ˈبی بی سیˈ اشاره کرد و افزود: این شبکه که مجری سیاست های انگلیس و استکبار است، چندی پیش نماهنگی درباره سنگسار دختران توسط طالبان را نشان داد و می خواست با این شیوه چهره دروغینی از اسلام نشان دهد.

وی به اعتراض امت اسلامی به اهانت اخیر صورت گرفته به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: کاخ سفید وقتی اعتراض مسلمانان را می بیند به دروغ می گوید فیلم معروف ربطی به هالیوود و دولت آمریکا ندارد درحالی که سال گذشته هالیوود فیلم ˈدیکتاتورˈ را ساخت که کمتر از فیلم موهن اخیر نبود.

ضرغامی ادامه داد: این فیلم یک کمدی سیاسی تلخ و سرشار از دروغ پردازی و به دور از حداقل انصاف بود که در آن هر چه خواستند را به اسلام نسبت دادند. پس معلوم می شود که این ها با اسلام مشکل دارند و دارند بغض و کینه خودشان را نسبت به اسلام نشان می دهند.

رییس سازمان صدا و سیما با یادآوری اینکه جریان استکباری در گذشته نیز اهانت های متعددی به مقدسات اسلامی داشته است، موضوع کاریکاتورهای موهن، قرآن سوزی و اهانت به این کتاب الهی و تولید فیلم های ضد اسلامی را از جمله این موارد ذکر کرد.

ضرغامی همچنین به اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی توصیه کرد که امکان استفاده از همه ظرفیت های یکدیگر را فراهم کنند و اعضا بتوانند بدون مانعی تولیدات یکدیگر را در رسانه های خود منعکس کنند.

رییس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: در بین اعضای این اتحادیه که همگی با اعتقاد کار می کنند، نباید موضوعاتی چون کپی رایت (حق مالکیت معنوی) معنا داشته باشد و در ۹۵ درصد تولیدات اعضا باید بدون هیچ مانعی در اختیار دیگر اعضا باشند.

ضرغامی خطاب به اعضای اتحادیه گفت: تولیدات ما متعلق به شماست و هر برنامه را که دوست داشتید از ماهواره بگیرید و پخش کنید و این کار هیچ اجازه ای نمی خواهد.

وی استفاده اعضای اتحادیه از تولیدات یکدیگر را یک خدمت و نه یک تخلف توصیف کرد و افزود: آرشیو شبکه های اسلامی گنجینه ای است که می تواند در اختیار دیگر اعضا قرار گیرد.

رییس سازمان صدا و سیما یاد آور شد: امروز اگر یک شبکه اسلامی عملکرد خوبی داشته باشد از سوی کشورهای استکباری از ماهواره ها حذف می شود که این اتفاق برای بسیاری از شبکه های ایرانی از جمله سحر، الکوثر، پرس تی وی و العالم و دیگر شبکه های اسلامی رخ داده است.

ضرغامی با تاکید بر اینکه رسانه های اسلامی در دوره بسیار حساسی قرار دارد، ادامه داد: شبکه های اسلامی با همه کمبودهایشان خوب عمل کرده اند و بخش زیادی از جریان بیداری اسلامی مرهون تلاش شبکه های متعهد اسلامی است.

به گزارش ایرنا، این مراسم با معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز چهارمین جشنواره تولیدات اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی به کارخود پایان داد و به این ترتیب پرونده ششمین مجمع عمومی اتحادیه، چهارمین بازار فیلم اسلامی و جشنواره اتحاد و همچنین سومین نمایشگاه فناوری رسانه بسته شد.

فراهنگ ۲۰۲۵/۱۶۴۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.