ضرورت اجرایی شدن توافقات و تکمیل پروژه‌های مشترک میان ایران و بلاروس

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس مجلس در دیدار با وزیر خارجه بلاروس تاکید کرد

رییس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با وزیر خارجه بلاروس دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، “علی لاریجانی” ظهر امروز دوشنبه ۲۶ اسفند با ولادیمیرماکی وزیر خارجه بلاروس دیدار و گفتگو کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به اراده مثبت مسئولان دو کشور نسبت به گسترش همکاری‌ها دوجانبه درتمامی زمینه ها، گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به روابط با بلاروس نگاهی دراز مدت و پایدار در عرصه‌های گوناگون است.
 
وی افزود: مجلس شورای اسلامی بر رشد و گسترش مناسبات دوستانه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و صنعتی به ویژه روابط پارلمانی دوجانبه تاکید دارد.
 
نماینده مردم قم در مجلس  با تاکید بر اهمیت شناخت متقابل صاحبان صنایع و بنگاه‌‌های اقتصادی دو کشور از یکدیگر، افزود: ظرفیت‌های فراونی در بخش‌های صنعتی، اقتصادی و فناوری در ایران و بلاروس وجود دارد که آشنایی هرچه بیشتر بخش‌های خصوصی با آنها می‌تواند فضای جدیدی در جهت گسترش مناسبات اقتصادی دوجانبه ایجاد کند.
 
وی با اشاره به تحولات منطقه‌ای با بیان اینکه ناامنی و موادمخدر از مهم‌ترین موضاعات منطقه‌ای است، گفت: مقابله با بی‌ثباتی و موادمخدر به عنوان دو معضل مهم جهانی تنها از طریق گفت وگو و رایزنی‌های مستمر و همکاری میان کشورهای منطقه امکان‌پذیر است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت اجرایی شدن توافقات و تکمیل پروژه‌های مشترک میان ایران و بلاروس تاکید کرد.
 
ولادیمیر ماکی در این دیدار جمهوری اسلامی ایران را کشوری تاثیرگذار در منطقه خواند و گفت: دیدگاه‌های مشترک دو کشور پیرلامون مسائل جهانی از جمله تاکید بر نظام چندقطبی زمینه‌های مناسبی  برای گسترش همکاری‌ها دوجانبه  ایجاد کرده است.
 
وزیرخارجه بلاروس، تحریم‌های وضع شده ضد کشورمان را ناعادلانه خواند و افزود: شرکت‌های بلاروسی همواره خواستار حضور فعال در بازار ایران و توسعه مراودات با جمهوری اسلامی ایران هستند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.