ضرورت استفاده از فرهنگ انسانی ایران و افغانستان در راستای صلح، امنیت و آبادانی

۱۱م دیماه ،

احمدی نژاد در دیدار وزیر فرهنگ افغانستان تاکید کرد

رییس جمهور برخورداری از شاخصه‌های فرهنگ انسانی و متعالی را از ویژگی‌های دو ملت ایران و افغانستان دانست و از استفاده از آن به عنوان یک سرمایه و ظرفیت بزرگ در راستای صلح، امنیت و آبادانی دو کشور تأکید کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران اسلامی  عصر امروز (دوشنبه) در دیدار وزیر فرهنگ افغانستان با بیان اینکه یک ملت با ارزشهای انسانی و فرهنگی زنده و ماندگار است، اظهار داشت: ایران و افغانستان دارای یک ملت یکپارچه و واحد می باشند و از نگاه تاریخی در یک حوزه فرهنگی قرار دارند.

وی با بیان اینکه دو ملت ایران و افغانستان ریشه و آرمان واحدی دارند، گفت: بخاطر حضور در یک حوزه فرهنگی، دو ملت ایران و افغانستان در خصوص مسایل جهانی دارای اشتراک نظر می باشند، هر دو ملت ضدجنگ و بداخلاقی بوده و به دنبال صلح و برادری برای همه ملت‌ها می‌باشند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه هیچ عنصری نمی‌تواند مانند فرهنگ سبب همبستگی و برقراری صلح و امنیت پایدار شود، بر تقویت پیوندهای فرهنگی ملت‌ها با یکدیگر تأکید کرد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر ضرورت وجود برنامه‌های فرهنگی گسترده بین ایران و افغانستان، اظهار داشت: با توجه به گستردگی اشتراکات فرهنگی، ضرورت دارد که همکاری‌های فرهنگی خود را هر چه بیشتر افزایش دهیم.

وزیر فرهنگ افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان گفت: در جهان هیچ ملتی مانند دو ملت ایران و افغانستان از با هم دارای اشتراک فرهنگی، تاریخی و اعتقادی نیستند و از این اشتراکات می‌توانیم در جهت تقویت همکاری‌های دو ملت استفاده کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.