ضرورت انتشار یافتن روزنامه از سوی احزاب/ باشگاه‌های سیاسی باید مدیر تربیت کنند

فروردین ۱۴۰۳

قنبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

عضو حزب مردم‌سالاری احزاب را باشگاه‌های سیاسی دانست و گفت: باشگاه‌های سیاسی باید در دل خود مدیر تربیت کنند و همچنین احزاب باید نشریات حزبی داشته و آن را برای طرفدارانشان ارسال کنند.

“داریوش قنبری” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جایگاه امروز احزاب در عرصه سیاسی کشور، اظهار داشت: احزاب موجود در کشور شخص‌محور بوده و با محوریت شخصیت‌های مهم سیاسی ایجاد می‌شوند، لذا حیات آن‌ها وابسته به موقعیت این اشخاص است.

وی ادامه داد: چنین تشکل‌هایی که شخص را محور قرار می‌دهد، با فلسفه تحزب منافات دارد، بنابراین احزاب باید با ساختاری منسجم ایجاد شوند.
 
عضو حزب مردم‌سالاری حزب را نماینده گروه دانست و افزود: احزاب باید ساختاری تشکیل دهند تا شخصیت اشخاص داخل حزب شکل بگیرد، همچنین حزب آزادی را محدود کرده به این معنی که اشخاصی که عضو حزب می‌شوند به عنوان یک شخصیت حزبی آزادی هر نوع بیانی را ندارند.
 
قنبری با بیان اینکه اعضای حزب باید چهارچوب‌های فکری و اعتقادی حزب را پذیرفته و در داخل ساختار فعالیت کنند، تصریح کرد: اعضای حزب در مجموع یک شخصیت حزبی را به نمایش می‌گذارند، لذا این ساختار داخلی حزب است که حرف اول را می‌زند.   
 
عضو حزب مردم‌سالاری با طرح این سوال که آیا احزاب موجود در کشور کانون حزبی فعال در استان‌ها، شهر و روستا دارند، افزود: شاخه‌های حزب داخل شهر و روستا باید شکل بگیرد و اشخاص را از قاعده هرم جامعه داخل خود جای دهد، امروزه تشکل‌ها فقط نام حزب داشته و کانون وشعبه‌ای در استان‌ها ندارند.  
 
قنبری با تاکید براینکه سیاست و تشکیل حزب در کشور یک‌شبه ایجاد نمی‌شود، گفت: احزاب باید نشریات حزبی داشته و آن را برای طرفدارانشان ارسال کنند؛ همچنین باید نگاهی که حزب را رقیب دولت دانسته و اجازه رشد به آن‌ها را نمی‌دهد متحول کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم توانایی و ظرفیت رشد و توسعه احزاب در کشور را دارد، اضافه کرد: در قبل تشکل‌ها تحت‌ عنوان حزب فقط مجوز می‌گرفتند و این در حالی است که احزاب هویت فکری را نمایندگی می‌کنند؛ آن‌ها باید ابعادی چون کانون و شعبات، کادرهای مشخص را با رویکرد فکری خود تکمیل کنند.

این فعال سیاسی احزاب را باشگاه‌ سیاسی توصیف و تصریح کرد: یکی از کارکردهای احزاب، پرورش کادری مناسب برای اداره کشور است؛ احزاب به عنوان باشگاه‌های سیاسی باید در دل خود مدیر تربیت کنند، لذا توجه دولت تدبیر و امید به این مهم قابل توجه بوده است، چراکه نگاه دکتر روحانی به تحزب زمینه فعالیت و شکل‌گیری احزاب قدرتمند و توانا در کشور را فراهم می‌کند.

قنبری با بیان اینکه در سیستم پیچیده حزبی دنیا جناح داخل حزب شکل گرفته و عکس آن در ایران رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: جریانات‌اصولگرا و اصلاح‌طلب باید ساختار واحدی شکل دهند، چرا که تفکرات و برنامه‌های متفاوتی‌دارند؛ همچنین جناح‌ها از همفکری اعضا حمایت و تشکل خود را قوی و کارآمد کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.