ضرورت بخشنامه زندانیان معسر به قانون

عرب‌گری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران‌ مطرح کرد

یک حقوقدان گفت: قانون، ناظر بر رسیدگی به پرونده محکومان است و بخشنامه جدید در مورد زندانیان معسر باید به صورت قانون تبدیل شود.

غلامرضا عرب‌گری در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به  بخشنامه رئیس قوه قضاییه در مورد زندانیان معسر، اظهار داشت: بخشنامه زمانی اثر گذار است که به صورت قانون به همه نهادهای قضایی ابلاغ شود.

این حقوقدان ادامه داد: بخشنامه جدید رئیس قوه قضاییه در مورد محکومان مالی یا زندانیان معسر هنوز در همه مراجع قضایی اجرایی نشده و برخی از پرونده‌های این چنینی بر اساس همان رویه گذشته بررسی می‌شوند.

وی با اشاره به این که برخی از زندانیان جدید در زندان‌ها محکومان مالی هستند، تصریح کرد: قانون، ناظر بر رسیدگی به پرونده محکومان مالی است و بخشنامه جدید هم باید به صورت قانون تبدیل شود.

 این حقوقدان خاطرنشان کرد: اگر ابلاغیه جدید در مورد زندانیان معسر به قانون تبدیل شود بسیاری از محکومان مالی آزاد می‌شوند.

“انتهای پیام”پ۳


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سبا:

    احسنت .. به نظر من که این راهکار بسیار خوب برای اجرایی شدن این بخشنامه است. چون در حال حاضر خیلیها با مهر بخشنامه زدن به این دستور رییس محترم قوه قضایه از اجرای آن شانه خالی میکنن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.