ضرورت تبیین جایگاه زنان در اسلام در اجلاس عدم تعهد

خبرگزاری آریا-معاون مرکز امور زنان ریاست جمهوری بر ضرورت تبیین جایگاه زنان در اسلام در برگزاری اجلاس عدم تعهد تاکید کرد.
 به گزارش خبرنگار اجتماعی آریا،معاون هماهنگی و همکاری بین الملل مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و رویکردی که نظام جمهوری اسلامی به موضوع زن دارد ،استفاده از ظرفیت این اجلاس برای تبیین جایگاه زنان در اسلام ضروری است و در واقع دیدارهای دو جانبه در راستای پررنگ‌تر کردن مشترکات میان ایران و کشورهای مختلف است که در مسیر تفاهم، امنیت جهانی و بینش ضد استعماری اتفاق می‌افتد.
وی ادامه داد: از این رو مرکز امور زنان نشست‌هایی را درباره مطالبات و پیگیری برنامه‌های خانواده با مسئولان زنان کشور‌های دیگر که در این اجلاس حضور می‌یابند خواهد داشت.
همچنین معاون مرکز امور زنان ریاست جمهوری از معرفی دستاوردهای زنان ایران در حاشیه اجلاس عدم تعهد و دیدارهای دو جانبه با زنان مسئول کشورهای شرکت کننده خبر داد.
سوسن صفاوردی اظهار داشت: همزمان با بر پایی نمایشگاه دستاوردهای ایران در بخشی از این نمایشگاه دستاوردهای زنان به نمایش گذاشته می‌شود. علاوه بر آن فیلم مستندی نیز در این حوزه پخش خواهد شد.
وی افزود:استفاده از ظرفیت دیپلماسی زنان بسیار تاثیر گذار است. هر چند در اجلاس جنبش عدم تعهد تنوع فرهنگی وجود دارد اما مشترکات زیادی با توجه به نگرش ضد استعماری و سلطه پذیری میان اعضای شرکت کننده دیده می‌شود که می‌توان از این ظرفیت برای تاثیر گذاری حوزه زنان با رویکرده خانواده و عدالت محوری استفاده کرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.