ضرورت تدوین سند چشم انداز کار درمانی

۲۲ آبان ،

با توجه به پتانسیل علمی و پژوهش کار درمانی در ایران برای دست یافتن به جایگاه تعیین شده نیازمند ایجاد سند چشم انداز کار درمانی هستیم.

رضا ایازی، عضو هیات مدیره انجمن علمی کاردرمانی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس سند چشم انداز در سال ۱۴۰۴ ایران باید به جایگاه اول در منطقه آسیایی جنوب غربی دست یابد و این مهم، کار درمانی را نیز شامل می گردد و باید در این جهت برنامه ریزی شود.

وی گفت: از جمله اقدامات انجام شده در سال اخیر می توان به تبدیل عضویت ایران در فدراسیون جهانی کار درمانی اشاره کرد. از طرفی دیگر همهی نه دانشگاه علوم پزشکی کشور که در آنها کار درمانی تدریس می شوند موفق به دریافت تاییدیه های فدارسیون شدند. همه اینها می توانند فراهم کننده چشم اندازی خوب، جهت ارتقا جایگاه کار درمانی در منطقه باشد.

ایازی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل علمی و پژوهش کار درمانی در ایران برای دست یافتن به این جایگاه مهم نیازمند ایجاد یکی سند چشم انداز است.

عضو هیات مدیره انجمن علمی کار درمانی خاطر نشان کرد: تدوین سند چشم انداز کار درمانی و یافتن جایگاه کاردرمانی در سیستم سلامت جامعه، نقشه جامع علمی سلامت و سیستم پزشکی خانواده از مهمترین اولویت های کار درمانی است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.