ضرورت تهیه نقشه راه رشته«علوم قرآن و حدیث»/سردرگمی فارغ‌التحصیلان این رشته

۰۷م آذر ،

99-72.jpg

سرپرست کمیته علوم قرآن و حدیث با تاکید بر ضرورت تهیه نقشه راه برای رشته علوم قرآن و حدیث، گفت: کتاب‌ها و گرایش‌های موجود جوابگوی این رشته نیست و بعضی فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد پس از اتمام تحصیلاتشان نمی‌دانند که چه کاره می باشند و چه کاری باید برای جامعه انجام دهند که این موضوع یک اخطار است.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سعیدی روشن در نشست مطبوعاتی «تحول و ارتقای محتوای برنامه‌های درسی و آموزشی رشته‌های دانشگاهی»، افزود: باید در بحث برنامه‌ها، سرفصل‌ها و اجرای متون رشته علوم قرآن و حدیث یک بازنگری صورت گیرد، چرا که تمامی موارد ذکر شده دارای نقصان است و در این باره باید یک مهندسی فکری، یک نقشه راه و درواقع مهندسی هدفمند و حساب شده‌ای با رویکرد ایجابی برای این رشته داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید یک اقدامی صورت گیرد تا رساله‌های دکتری و کارشناسی ارشد ما گره‌ای را حل کنند که این‌ امر نیازمند برنامه‌های درسی هدفمند است.

سعیدی روشن با بیان اینکه کمیته علوم قرآن و حدیث از سال ۸۵ شکل گرفت، تصریح کرد: بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد گرایش‌ها طی این چند سال مورد بررسی قرار گرفت و نگاه ما در این کمیته بیشتر ویرایشی بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.