ضرورت توسعه و اتمام پایانه مرزی شلمچه

۱۶اردیبهشت،

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق و هیات همراه از توانمندی‌های صادراتی و اقتصادی منطقه آزاد اروند در مرز ترانزیتی شلمچه بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان، مهدی نیک‌پی، مدیرعامل منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از حمل و انتقال کالاهای ترانزیتی به عراق از منطقه تجاری شلمچه انجام می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت و نزدیکی بندر خرمشهر و پایگاه اینترنتی تجاری شلمچه به عراق افزود: امکان حمل و نقل ترکیبی کالا به کشور عراق از مرز شلمچه یکی از پتانسیل‌های این منطقه است.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند با اشاره به پتانسیل منطقه تجاری شلمچه جهت تبدیل شدن به بندر خشک گفت: تمرکز ادارات گمرک، بانک و سایر ارگان‌های مستقر در شلمچه و همچنین وجود ریل قطار و جاده در کمترین فاصله زمانی یکی دیگر از مزیت‌های محدوده شلمچه است.

نیک‌پی با ارزیابی مثبت از حضور ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق در منطقه آزاد اروند خواستار عملیاتی شدن وعده‌ها و قول‌های داده شده از سوی مسئولان و مدیریت زمان در خصوص مصوبات جلسات شد.

امین شریعتی، قائم مقام دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق نیز گفت: مرز عراق یکی از مهمترین مرزهای اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به موقعیت ویژه استان بصره عراق و هم‌مرز بودن خوزستان با این استان افزود: باید از ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند جهت حضور اقتصادی در کشور عراق بهره برد. لازم است زیرساخت‌های شلمچه به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی کشور در بحث مرز تجاری تکمیل شود.

شریعتی خواستار توسعه و اتمام پایانه مرزی شلمچه، حل مشکلات بازارچه مرزی و حمل یکسره کالا از شلمچه به عراق شد.

جانشین دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق با اشاره به موافقت‌های صورت گرفته در خصوص ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و عراق از مسئولان منطقه آزاد اروند خواست تا بحث منطقه آزاد مشترک شلمچه را با جدیت دنبال کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.