ضرورت راه‌اندازی کارگروه‌های مشورتی به منظور پیشگیری از وقوع جرم

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

نیازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

مشاور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: تشکیل کارگروه‌های مشورتی در دادگستری‌ها می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمند سازی خانواده‌های زندانیان به منظور پیشگیری از وقوع جرم موثر واقع شود.

“سامان نیازی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در راستای کاهش جرم اظهار داشت:  تشکیل کارگروه‌های  مشورتی در دادگستری‌ها می‌تواند در شناخت راه‌کارهای موثر  به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی مطلوب واقع شود و این در حالی است که در حال حاضر در این معاونت راه‌اندازی چندین کارگروه مشورتی از همه اقشار جامعه در اولویت قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: کارگروه‌های مشورتی در دادگستری خراسان جنوبی در مخاطب‌شناسی، شناخت بیشتر فضای جامعه و آسیب‌های اجتماعی به دادگستری استان کمک‌ می‌کنند.
 
نیازی تصریح کرد: در این کارگروه‌ها راه‌های توانمندسازی فرهنگی و اقتصادی خانواده‌های زندانیان مورد بررسی قرار گرفته  و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم که این امر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است.
 
مشاور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: در این معاونت برنامه‌های ویژه‌ای برای حضور در متن جامعه و ارتباط گیری با اقشار جامعه پیش‌بینی شده است تا با آگاه‌سازی‌های به موقع افراد با قوانین آشنا شده و در اثر آن بسیاری از جرائم که افراد ندانسته مرتکب آن می‌شوند کاهش یابد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.