ضرورت مدیریت پسماند فاضلاب شهرهای شمالی/ عدم کنترل آلودگی دریای خزر فاجعه زیست‌محیطی به بار می‌آورد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: فاضلاب شهرهای شمالی به مزارع و رودخانه‌های منتهی به دریای خزر منتقل شده و یا اینکه مستقیما به دریای خزر ریخته می‌شود که مسلما این امر فاجعه زیست محیطی را درپی خواهد داشت.

“محمدحسین قربانی” سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه ضعف مدیریت در ساماندهی پسماندها و فاضلاب شهری در شهرهای شمالی، فاجعه زیست محیطی را درپی خواهد داشت، گفت: فاضلاب شهرهای شمالی به مزارع و رودخانه‌های منتهی به دریای خزر منتقل شده و یا اینکه مستقیما به دریای خزر ریخته می‌شود.

 نمایده آستانه اشرفیه با تاکید براینکه حجم دریای خزر امروز به یک دهم کاهش یافته است، اظهار داشت: در صورت ادامه شرایط کنونی پسماندها و رشد بی‌رویه صید در چند سال آینده ذخایر دریای خزر نابود خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توریسم و نبود زیر ساخت در شهرهای شمالی بر مشکلات این حوزه افزوده است، گفت: عدم برنامه‌ریزی مدون در زمینه ساماندهی زباله‌ها و نبود کارخانه‌های زباله‌سوزی در شهرهای شمالی یکی دیگر از مشکلات این حوزه است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه دولت باید با برنامه‌ریزی و اختصاص بودجه مناسب مشکلات پسماندها و آلودگی دریای خزر را مدیریت کند، خاطرنشان کرد: امروز آمار بیماری‌های پوستی، سرطان‌ها و همچنین آلودگی صنایع غذایی از عوارض نبود مدیریت صحیح در زمینه پسماندهاست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.