ضرورت نظارت بر منابع مالی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری

۳۰م دیماه ،

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه بی‌توجهی به منابع مالی کاندیدها و احزاب، آینده بسیار خطرناکی به دنبال دارد و احزاب و اصل نظام را تهدید می‌کند، گفت: از این بابت خیلی نگران نیستیم چرا که “کانال‌های نظارتی” مناسبی برای این موضوع وجود دارد.

“حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسین ابراهیمی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران دربارهٔ ضرورت نظارت بر منابع مالی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مسئله منابع مالی احزاب و کاندیداها بسیار مهم است؛ اگر خدای ناکرده نظارت درستی صورت نگیرد ممکن است منابع تامین کننده احزاب در کانال ثروت و قدرت بیافتند و راه برای حضور اشخاص رانت خوار منحرفین و … که حلال و حرام برایشان مطرح نیست در انتخابات  باز شود.

وی در این باره افزود: بی‌توجهی به منابع مالی کاندیدها و احزاب، آینده بسیار خطرناکی به دنبال دارد و احزاب و اصل نظام را تهدید می‌کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که خوشبختانه شورای نگهبان بر روی منابع مالی کاندیداها نظارت دارد، گفت: صلاحیت کسانی که از راه نامشروع منابع مالی تبلیغات خود را تامین می‌کنند تایید نمی‌شود.

وی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه شورای نگهبان، قوه قضاییه و دستگاه‌های امنیتی بر عملکرد مالی کاندیداها نظارت داشته باشند، گفت: از این بابت خیلی نگران نیستیم که کاندیداها بتوانند از طریق بیت‌المال و سایر منابع نامشروع هزینه‌های مالی خود را تامین کنند، چرا که “کانال‌های نظارتی” مناسبی برای این موضوع وجود دارد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در ادامه تاکید کرد: دربارهٔ احزاب باید فکر نوین و به عبارتی قانونی در نظر گرفته شود که بر منابع مالی آن‌ها نظارت شود.

وی در پایان تاکید کرد: نظارت بر احزاب تدبیر تازه‌ای لازم دارد و باید به صورت یک طرح یا لایحه‌ای که بتواند اشراف کاملی بر درآمد و هزینه احزاب داشته باشد در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.