ضرورت پیگیری حقوقی تجاوز آشکار آمریکا

۲۰ آبان ،

مصطفی حضوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) درباره تجاوز اخیر پهپاد آمریکایی به دریای سرزمینی ایران گفت: باید به صورت جدی در محاکم بین المللی، تجاوز آشکار پهپاد آمریکایی را پیگیری کنیم، زیرا این پهپاد، نماد پرواز هواپیمای جاسوسی و نقض حریم پوششی کشورمان است.

مصطفی حضوری، معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز،‌ درباره تجاوز پهپاد آمریکایی به دریای سرزمینی ایران در خلیج فارس که با اقدام هوشیارانه نیروهای مسلح کشورمان، مجبور به فرار شد، اظهار داشت: این اولین نمونه از اقدامات جاسوسی آمریکا نیست و در سال قبل نیز با توقیف پهپاد آمریکایی RQ170 شکست بسیار سنگینی در کارنامه آنها با وجود هجمه تبلیغاتی و ادعاهای خود در عرصه اطلاعاتی رقم خورد.

وی افزود: در سال قبل، شاهد بودیم آمریکایی‌ها به طور علنی اعتراف کردند که این پهپاد را خودشان روانه ایران کرده بودند و تقاضای بازگشت آن را داشتند.

حضوری با اشاره به اینکه دخالت آمریکا در مسائل داخلی جمهوری اسلامی ایران و جاسوسی علیه کشورمان،‌ موارد متعددی را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: علیرغم اینکه آمریکایی‌ها در دنیا، ادعای پیروی از قوانین بین‌المللی را دارند اما بارها ناقض این قوانین بوده‌اند.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: ما هرگز تهدیدات هسته‌ای آمریکا علیه جمهوری اسلامی و دخالت‌های این کشور در مسائل داخلی ایران مانند فتنه ۸۸ و موارد مشابه دیگر مثل نقض قوانین بین‌المللی و تجاوز آمریکا به حریم پوششی جمهوری اسلامی ایران را در زمینه پهپادهای جاسوسی، فراموش نخواهیم کرد، لذا بسیار واضح است که مسئولین ما باید این قضیه را در محاکم بین‌المللی طرح کنند و در این زمینه کوتاه نیایند.

وی افزود: مسئولین جمهوری اسلامی ایران باید این تجاوز آشکار آمریکایِی‌ها را در جوامع بین‌المللی مطرح کنند تا با محکومیت آمریکا در زمینه نقض قوانین بین‌المللی، از حق خود در عرصه بین‌الملل، دفاع کنیم.

حضوری با اشاره به ضرورت پیگیری حقوقی این قضیه با استفاده از قوانین بین‌المللی علیه تجاوز آشکار آمریکایی‌ها، اظهار داشت: متاسفانه در موارد مختلفی که به‌وجود آمده، از لحاظ قانونی، استفاده نکرده‌ایم و با وجود این‌که اسناد مستند و مستدلی از نقض قوانین بین‌المللی به وسیله آمریکا داشته‌ایم، نتوانسته‌ایم در این مدت، به صورت قوی و صحیح از این اسناد علیه آنها استفاده کنیم، اما ان‌شالله در تجاوز اخیر، باید به صورت جدی، پیگیر طرح این موضوع در محاکم بین‌المللی باشیم.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: پهپاد آمریکایی، نماد پرواز هواپیمای جاسوسی و نقض حریم پوششی کشورمان است که در قوانین بین‌المللی، مجازات آن مشهود بوده و آمریکایی‌ها نسبت به این قضیه آگاه می باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.