ضریح تازه اباعبدالله الحسین(ع) به کربلای معلی منتقل می‌شود

۲۳ آبان ،

ضریح تازه سیدالشهدا(ع) که چندی پیش با حضور مقامات، مسوولین و محبین اهل بیت علیهم الاسلام در شهر قم پرده‌برداری و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته بود، همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) طی مراسمی به سمت کربلای معلی حرکت داده خواهد شد.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) عباسی‌فر معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات با اعلام این خبر اظهار کرد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده هیات رییسه ستادبازسازی و هیات امنای ساخت ضریح این اثر ارزشمند ابتدا از قم به تهران منتقل شده و بعد از چند روز که در مصلای تهران در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت از استان‌های قم، مرکزی، لرستان و خوزستان عبور داده خواهد شد و در نهایت در دهه اول ماه صفر به کربلا خواهد رسید.

وی اعلام کرد: قرار شده با حضور جدی مسوولین وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که وظیفه تأمین امنیت و دیگر امور را به عهده دارند ضریح تازه با برنامه‌ریزی دقیق در شهرهایی که در مسیر رسیدن به جنوب کشور و خروج از مرز شلمچه قرار دارند با همهی توان و در انجام مسوولیت‌هایی که برعهده دارند تلاش نمایند.

وی گفت: باتوجه به ظرافت سازه و زحمات بسیاری که سازندگان آن متحمل شده‌اند همهی دست‌اندرکاران برآنند که با محاسبه همه موارد لازم این هدیه بی‌نظیر که قرار است روی مضجع شریف سرور و سالار شهیدان نصب شود به سلامت به کشور عراق منتقل شود.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات گفت: مهندس پلارک رییس ستاد بازسازی عتبات به مسوولین ستادهای ۵ استانی که در مسیر انتقال ضریح قرار دارند تأکید نموده که با بهره‌گیری از توان همه مسوولین استان‌ها تلاش کنند تا ان‌شاءالله ضریح تازه بدون هیچ آسیبی در میان شور و شوق و عرض ارادت ملت مسلمان و خداجوی ایران اسلامی به کربلای معلی انتقال یابد.

وی از آمادگی کامل همه دستگاه‌ها و مسوولین برای این اقدام خبر داد و اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله با نصب این ضریح که حقیقتا شاهکار هنر اسلامی ایرانیست تا سالیان سال زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با دیده تقدیر و سپاسگذاری از این اقدام شایسته خواهد نگریست.

وی در خاتمه اعلام کرد: به سریعی خبرها دقیق‌تری از نحوه انتقال و نصب ضریح مذکور به اطلاع محبین اهل بیت علیهم الاسلام خواهد رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.