ضریح شش گوشه امام حسین (ع) در مصلای تهران

۰۱م آذر ،

 به گزارش واحد مرکزی خبر؛ حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در نشستی خبری با بیان این مطلب افزود: ضریح تازه روز ۱۱ محرم از شهر قم به سمت تهران حرکت داده می گردد و پس از توقفی کوتاه  در حرم بنیان گذار انقلاب اسلامی، به مصلای تهران منتقل خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتباب عالیات گفت:  با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه ریزی برای و هماهنگی های  برای رفت و آمد علاقه مندان به مصلای تهران  انجام شده است.

وی افزود: ضریح تازه روز ۱۴ محرم  با گذشتن از شهرهای ساوه، اراک، خرم آباد، اهواز و شلمچه به عراق منتقل می گردد .

پلارک افزود: با توجه به این که انتقال کامل ضریح تازه به صورت یکپارچه امکان پذیر نبود، قسمت های پایین، سنگ های دور و تاج ضریح به کربلای معلی منتقل شده است و پس از انتقال پنجره های ضریح کار نصب آغاز خواهد شد.

وی مدت زمان تعویض ضریح تازه با ضریح فعلی را ۴۵ روز پیش بینی کرد و گفت: در ماه محرم و صفر امکان تعویض وجود ندارد و ما از اوایل ماه ربیع الاول کار تعویض را آغاز می کنیم و امید است در ماه ربیع الثانی از ضریح تازه پرده برداری شود.

رئیس ستاد بازسازی عتباب عالیات  در پاسخ به این سوال که آیا در مدت تعویض امکان زیارت از حرم وجود دارد گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و امیدواریم هیئت امناء حرم امام حسین (ع) پیشنهاد ما مبنی بر ایجاد دیواره های شیشه ای در اطراف مکان تعویض ‌موافقت کنند.

وی گفت: هیئت امنای حرم امام حسین (ع) ، تاکنون همکاری خوبی با ستاد بازسازی عتبات داشته اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات گفت: پیشنهاد دیگر ما این است که ضریح فعلی به چند قسمت تقسیم شده و در موزه های کشورهای شیعی نگهداری شود و در صورت موافقت، قسمتی از ضریح فعلی حرم امام حسین (ع) را در موزه آستان قدس رضوی نگهداری خواهیم کرد .

پلارک با اشاره به این که  ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکنون ۱۲۰ پروژه را در عراق به پایان رسانده است گفت : هم  اکنون ۵۴ پروژه در دست اجراست که  این پروژه ها براساس برنامه ریز تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی افزود: ساخت و تعویض ضریح حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یکی از اقدامات ما در این حرم است و اکنون مشغول تعویض سنگ های ورودی، ترمیم دیواره ها و انجام آیینه کاری در دیواره ها و سقف های حرم مطهر هستیم.

رئیس ستاد بازسازی عتباب عالیات گفت: یکی از مهمترین برنامه های آینده  ما در حرم امام حسین (ع)  تعویض گنبد است که در این زمینه با هیئت امنای حرم به توافق رسیدیم و قرارداد ساخت آن با دانشگاه شهید باهنر کرمان بسته شده و هزینه کامل ساخت آن نیز از سوی مردم شهر کرمان تقبل شده است.

وی با اشاره به این که بازدید کنندگان ضریح تازه امام حسین (ع) چه در مصلای تهران و چه در زمان انتقال وجهی را برای کمک پرداخت نکنند گفت : در حال بررسی و اتخاذ راهکاری برای دریافت کمک های مردمی هستیم و نگرانی ما این است که کمک هایی که تاکنون جمع آوری کرده ایم بیش از نیاز ما باشد و لذا باید نظر مراجع عظام را در این باره دریافت کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی ستاد بازسای عتبات عالیات، تا پایان دی مردم  مبلغ چهار میلیارد و ۲۱۰ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان و ۱۳۲ کیلوگرم طلا برای ساخت ضریح تازه حرم امام حسین (ع) اهدا کرده اند.

همچنین به غیر از وجوه نقدی و طلا هدایایی به صورت کالا مانند فرش های ابریشم، ظروف عتیقه و مسی اهدا شده که قرار است این کالاها در نمایشگاهی عرضه و به فروش برسد.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.