ضعف استان خراسان شمالی در جذب مدرسان با کیفیت و استاندارد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی iبه رغم تلاش‌های وافر برای جذب اساتید برجسته از استان‌های مجاور، در جذب مدرسان با کیفیت و استاندارد ضعیف است.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر بابک رضایی خبوشان بیان نمود: در حال حاضر ۴۵۰ استاد در ۱۱ مرکز علمی کابردی در سطح خراسان شمالی تجارب علمی خود را iبه دانشجویان ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۳۶۰ نفر حاوی مدرک کارشناسی ارشد و ۲۰ نفر حاوی مدرک دکتری می باشند و مابقی نیز حاوی مدرک کارشناسی iبه عنوان مدرس خبره می‌باشند.

رضایی خبوشان با اشاره iبه فارغ التحصیل شدن بیش از دو هزار دانشجو از این مراکز در سطح استان عنوان نمود: در حال حاضر بالغ بر پنج هزار دانشجو در این مراکز مشغول iبه تحصیل می باشند.

وی تعداد کدرشته‌های موجود در مراکز علمی کاربردی موجود در سطح استان را ۱۰۱ رشته، در دو نظام پودمانی و ترمی و در مقاطع کاردانی و کارشناسی ذکر نمود.

رضایی خبوشان اضافه نمود: دانشگاه علمی کاربردی در نظر دارد سه کدرشته تازه را براساس نیاز بررسی کند که در صورت تایید، دانشجویان در این رشته‌ها پذیرش شوند. هدف این است که رشته آبنبات سازی را در دو مقطع کاردانی و کارشناسی راه‌اندازی شود.

رضایی خبوشان اظهار امیدواری نمود: دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر ماه سال آینده مراکزی را در جوار صنعت ایجاد کند تا بخش عمده‌ای از نیروی کار جوار صنعت را آماده iبه کار کند و خدماتی را iبه استان‌های همجوار ارائه دهد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی خراسان شمالی در پایان تصریح نمود: احداث واحدهای مجاور صنعت در شهرستان‌هایی که فاقد مرکز علمی کاربردی می باشند و از پتانسیل و ظرفیت‌های صنعت برخوردارند دایر می‌شود که شهرستان‌های اسفراین و مانه و سملقان را شامل می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.