ضیافت آخر هفته “کافه سینما”: قاب‌های اساتید را بنگر / سه ویدیوی بسیار دیدنی درباره شیوه‌های طراحی قاب سه کارگردان صاحب سبک: استنلی کوبریک، کوئنتین تارانتینو و وس اندرسن

کافه سینما- تعطیلات و آخر هفته است و زمان انتشار ویدیوهای جذاب و مطالب آموزشی در کافه سینما. و این سه ویدیوی دیدنی است درباره قاب‌های سه سینماگر مطرح: کوبریک، تارانتینو و وس اندرسون.

anderson kubrick

این سه لینک که برای مشاهده و دانلود شما علاقه‌مندان سینما در پایین صفحه آمده لینک سه ویدیو است درباره قاب‌های سه کارگردان صاحب سبک.

ویدیوی اول به فیلمساز وسواسی تاریخ استنلی کوبریک و پرسپکتیو تک نقطه‌ای در آثار او می‌پردازد، در این ویدیو می‌بینیم که چگونه کوبریک نماهای خود را بر اساس یک نقطه ی مرکزی در میانه قاب طراحی می‌کرد.

در ویدیوی دوم به سراغ کوئنتین تارانتینو و نماهای پایین به بالای او (Low Angle) می رویم و می بینیم که بخشی از این نماها که به نماهای صندوق عقب (Truck Shot ) معروفند ، امضای کیو تی در آثارش هستند.

در ویدیوی سوم هم نماهای بالا به پایین (High Angle) وس اندرسون فیلمساز خوش آتیه ی هالیوودی را می بینیم. فیلمسازی که در سالهای اخیر سبک بصری مختص به خود را به همگان معرفی کرده.

در این سه ویدیو می بینید که این افراد چگونه امضای بصری خود را در تمام آثارشان به جا می‌گذارند. برای تماشای این سه ویدیو کلیک کنید…

تدوین این سه کلیپ را یک از اعضای سایت Vimeo به نام Kogonada انجام داده وی علاوه بر این سه ویدیو ، یک ویدیو درباره ی صداهای فیلمهای آرونوفسکی و قطعه ای هم برای سریال braking bad ساخته است . وی در مصاحبه ای گفته که در آینده پروژه های بزرگتری را منتشر خواهد کرد

کوبریک و پرسپکتیو تک نقطه ای از اینجا تماشا کنید

تارانتینو از پایین از اینجا تماشا کنید

اندرسون از بالا از اینجا تماشا کنید

مصاحبه ای با تدوینگر و تمام ویدیوهای او را می توانید از اینجا ببینید.


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.