طاقچه بالای اپوزیسیون ورشکسته برای انقلابیون پشیمان/طلبکاری بی بی سی از اصلاح طلبان!

روزنامه کیهان :

طاقچه بالای اپوزیسیون ورشکسته برای انقلابیون پشیمان

یک عضو فراری حلقه کیان از دوستان سابق خود در جبهه اصلاحات خواست به ایستادن میان حکومت دینی و اپوزیسیون پایان دهند. مجید محمدی در واکنش به دعوت برخی تندروهای مدعی اصلاح طلبی که خواستار تداوم همکاری های گذشته با اپوزیسیون هستند، تصریح کرد اصلاح طلبان برای تداوم این همکاری صراحتاً اعلام کنند که از براندازی و تغییر رژیم به روش اصلاح جزء جزء و تدریجی دفاع می کنند!

این همکار روزمزد ارگان رسمی سازمان سیا (رادیو فردا) ضمن مقاله ای در سایت «بامداد خبر» نوشت: اصلاح طلبی سبک دهه ۷۰ جواب نداد. فضایی که اصلاح طلبان از دوران اصلاحات تصویر می کنند، براساس سبکی علیل از اصلاح طلبی به وجود آمده بود. این سبک ممکن است افراد مأیوس و سرخورده را برای مدتی امیدوار سازد (که ساخته بود) اما به سرعت جای خود را به واقع بینی و حتی بدبینی می دهد. از همین جهت پروژه اصلاح طلبی به سبک دهه هفتاد را پروژه ای شکست خورده می دانم. مخالفان از خواب خوش خیالی بیدار شده اند.

وی با بیان اینکه «اصلاح طلبان موضوع بحث را تغییر می دهند تا سرافرازانه از آن بیرون بیایند»، دوستان سابق خود در حلقه کیان (اعضای مجلس و دولت اصلاحات) را متهم به ایستادن در میانه حکومت و اپوزیسیون و برخورداری از منافع هر دو طرف کرد و نوشت: این سبک دیگر کار نمی کند. اصلاح طلبانی که مخالفان را به نوستالژی دهه ۷۰ ارجاع می دهند در واقع آنها را به آرزوهای برآورده ناشده و سوخته و مشی ای که امروز هیچ زمینه سیاسی و اجتماعی ندارد ارجاع می دهند. آرزو هر چند تخیلی و توهمی برای دوره ای کاربرد دارد اما وقتی افراد درست نقطه مقابل آن را در واقعیت ببینند و حاملان آن آرزوها را نیز جمعی اهل معامله برای یک مقام دسته چندمی یا یک پروژه کوچک مشاهده کنند بر سر عقل می آیند. براساس کدام آموزه عقلگرایی انتقادی می توان دو دهه در «اگر» نشست و به نشستن ادامه داد؟

همکار نشریات زنجیره ای دوره اصلاحات سپس نوشت: اگر اصلاح طلبان می خواهند به یک نیروی بالقوه در برابر رژیم تبدیل شوند، باید طرحی نو با بازیگرانی نو بریزند، با ویژگی براندازی جمهوری اسلامی به عنوان هدف اما با روش اصلاح جزء به جزء و هدف آنها باید به صراحت تغییر رژیم -همان که حکومت براندازی نرم می نامد و اصلاح طلبان از بیان آن شرمنده اند- اعلام شود.

این عنصر ورشکسته آنگاه پا را فراتر گذاشته و شرط دیگر پذیرش اصلاح طلبان از سوی اپوزیسیون را «فاصله گیری شفاف و قابل احساس از اسلامگرایی به نحوی که مخالفان میان آنها و ایدئولوژی رژیم تفاوت را ببینند» اعلام کرد و نوشت: هنوز تفاوت میرحسین موسوی (باور به قانون اساسی)، تاج زاده (با باور به جمهوری اسلامی و خمینی؛ اگر باور ندارد اعلام هم نکرده است) و علوی تبار (با باور به اسلامگرایی) با رژیم موجود برای همگان قابل احساس نیست.

گفتنی است برخی فرستادگان جریان رادیکال مدعی اصلاح طلبی در تلاشند تا به موازات تلاش طیف داخلی برای سفیدسازی خود نزد مردم و افکار عمومی (به تاریخ سپردن خیانت های دوره اصلاحات و فتنه ۸۸)، دل محافل ضدانقلاب خارج نشین را برای همکاری در پروژه های آینده به دست آورند. طیف گسیل شده به خارج هم اکنون ارتباطات وسیعی را با سلطنت طلبان، ملی گرایان، چپ های آمریکایی و حتی برخی گروهک های تروریستی برقرار کرده اند.

سوریه بخشی از یک تنش بزرگ میان غرب و ایران است

برگزاری نشست هایی با موضوع سوریه بدون حضور ایران بی اثر است و این در حالی است که اپوزیسیون حکومت بشار اسد نیز هر روز از فضای داخلی سوریه بیشتر دور می شود.

هایکو ویمن متخصص امور سوریه در مؤسسه علم و سیاست برلین درباره نشست هایی نظیر نشست ژنو معتقد است: ایران در نشست ژنو غایب بود. ممکن است برخی بگویند موضوع به آنها ربطی نداشت اما متقابلا برخی دیگر می گویند پس روسیه در این نشست چه می کرد. ایران بازیگر مهم منطقه ای است و منافعی در سوریه دارد. در نتیجه من فکر می کنم آنچه در نشست ژنو رخ داد، ربطی به وضعیت داخل سوریه ندارد. چرا که تنها چیزی که رخ می دهد، تکرار همان طرح ها و برنامه ها و بیانیه هاست، بدون این که کسی یک راهکار عملی برای اجرای این طرح ها داشته باشد.

وی در گفت وگو با یکی از رسانه های ضد انقلاب تصریح کرد: اگر شما فعالیت اپوزیسیون سوریه را دنبال کنید، تحرکاتشان و مطالبی که می نویسند و در فضای مجازی منتشر می کنند، به این نتیجه خواهید رسید که شورای ملی سوریه و کلاً سوری های در تبعید، هر روز بیشتر از فضای داخلی سوریه دور می شوند و تا حدی بی ربط عمل می کنند. همه این تلاش ها برای تشکیل ائتلاف یا انتخاب رئیس بعدی شورای ملی سوریه، تقریبا هیچ ارتباطی با آنچه که در سوریه می گذرد ندارد. آنچه در سوریه رخ می دهد برمبنای سرعت گرفتن حرکت های نظامی است و به نظر من آنچه در استانبول یا قاهره رخ می دهد آنچنان برای مردم در داخل سوریه اهمیت ندارد.

تحلیلگر موسسه علم و سیاست برلین همچنین با تاکید بر نقش ویژه ایران اظهار داشت: یکی از مسائلی که وجود دارد این است که سوریه بخشی از یک تنش بزرگتر میان ایران و قدرت های غربی است. و در کنار ایران دو قدرت بزرگ چین و روسیه را هم می بینید. از سوی دیگر آمریکا و اروپایی ها را می بینیم که نگران وضعیت ایران هستند و همچنین به امنیت اسرائیل فکر می کنند و در نتیجه رقابتی را بین چندین قدرت جهانی شاهدیم که درباره نظم جهانی با هم رقابت می کنند. اما رقابت های دیگری هم وجود دارد. مثلا بین ایران و عربستان سعودی، که آن را با موضوعات اقلیت ها و مذاهب در ارتباط می دانند اما در اصل رقابتی استراتژیک است. در نتیجه در میان همه این تنش ها و رقابت ها، ما در سوریه شاهد یک جنگ نیابتی هستیم که ممکن است برای مدت زیادی هم ادامه پیدا کند.

یادآور می شود روز گذشته کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با اعلام شکست نشست های اخیر درباره بحران این کشور اعلام کرد ایران حتما باید به نشست های آتی ملحق شود.

گورتان را گم کنید! این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست

دولت آمریکا به گروهک تروریستی منافقین هشدار داد با توجه به پایان دومین ضرب الاجل دولت عراق، ادامه حضور اعضای این سازمان در پادگان اشرف خطرناک خواهد بود.

دانیل بنجامین، هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم در وزارت امور خارجه آمریکا در بغداد به خبرنگاران گفت: صبر دولت عراق رو به پایان است و برای مجاهدین خلق [منافقین] زمان پذیرش این موضوع فرا رسیده که اردوگاه اشرف در عراق دیگر نمی تواند پایگاهی برای آنان باشد. تعلل در این زمینه غیرمسئولانه و خطرناک خواهد بود.

در ماه های گذشته بیش از دو هزار تن از اعضای منافقین به اردوگاه حریه در نزدیکی بغداد منتقل شدند ولی گفته می شود که هنوز حدود ۱۳۰۰ تن از آنان در پادگان اشرف هستند. دولت عراق به منافقین فرصت داده بود تا پادگان اشرف را تا پایان سال ۲۰۱۱ (اوایل دی ماه سال گذشته) تخلیه کنند. دولت عراق این مهلت را مجددا تا ۲۰ ژوئیه (آغاز ماه رمضان امسال) تمدید کرد و هشدار داده که پس از این تاریخ حضور منافقین را در پادگانی که از رژیم صدام دریافت کرده بودند، تحمل نخواهد کرد.

از سوی دیگر کلارنس پیج روزنامه نگار آمریکایی ضمن نوشته ای در روزنامه هافینگتون پست، نسبت به حضور در یک میتینگ منافقین و سخنرانی در ازای دریافت پول ابراز پشیمانی کرد.

«کلارنس پیج» با بیان اینکه نمی دانسته با چه هدفی به این تجمع دعوت شده و به خدشه دار شدن اعتبارش می پردازد و می نویسد: «اصلا فکر نمی کردم با صحبت کردن پولی به نفع این گروه، اعتبار من خدشه دار خواهد شد».

پیج درباره پولی که به حسابش واریز شده می نویسد: «بابت سخنرانی مبلغ ۲۰ هزار دلار به علاوه هزینه های مسافرت به فرانسه را دریافت کردم اما اکنون از دریافت پول، پشیمانم و در تلاشم با بازپس دادن این مبلغ اعتبار گذشته خود را به دست بیاورم».

وی می افزاید: «از این بابت که به نفع گروهی سخنرانی کرده ام که تنها با ترور و قتل عام سر و کار دارد به شدت نادم و پریشان هستم و دیگر این کار را تکرار نخواهم کرد».

طلبکاری بی بی سی از اصلاح طلبان! تکلیف تان را با دین مشخص کنید

وبسایت فارسی رسانه دولتی انگلیس از موضع بالا به دعوت اصلاح طلبان از اپوزیسیون برای یادآوری خاطرات خوش گذشته و عدم سرزنش این جریان پاسخ داد.

بی بی سی در پاسخ به نوشته هفته گذشته علوی تبار در سایت کلمه که خواستار تداوم توافق نانوشته میان اپوزیسیون و اصلاح طلبان شده بود، به قلم یکی از عناصر ضد انقلاب مقیم پاریس نوشت: آقای علوی تبار گلایه کرده که این توافق در حال زوال است. من توضیح می دهم که این توافق چرا در شرف نابودی است. مخالفان در دوره اصلاحات چک سفید امضا به اصلاح طلبان داده بودند و از هیچ حمایتی دریغ نکردند. ما به خاتمی رأی دادیم و در انتخابات مجلس ششم، چشم بسته به لیست جبهه مشارکت رأی دادیم. مخالفان در قبال آنچه مصلحت دولت اصلاحات خوانده می شد، بلافاصله سکوت می کردند. حتما خاطرتان هست عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی برای رهایی از فشار مجلس پنجم چیزی به این مضمون گفت که این روزنامه (روزنامه جامعه به مدیریت حمیدرضا جلایی پور) مشتی نویسنده غربزده را دور خود جمع کرده است. این خبر پخش نشده همان نویسنده های غربزده به آشکارا یا در نهان گلایه مندان را دعوت به سکوت کردند و گفتند که شرایط آقای وزیر را درک کنید و متحد پشت او بایستید. و چنین هم شد.

نویسنده بی بی سی اضافه می کند: زمانی که هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد در انتخابات ۸۴ به دور دوم رفتند، گروهی از سرشناس ترین روشنفکران از آبروی خود برای حمایت از آقای هاشمی- که آن زمان کاندیدای اصلاح طلبان هم بود- خرج کردند. اگر صفحه اول ویژه نامه روزنامه شرق برای دور دوم انتخابات سال ۸۴ را در اختیار دارید، لطفا دوباره نگاهی به آن بیاندازید و توجه کنید که خرج کردن آبرو برای حمایت از یکی از بی آبروترین چهره ها [!] چندان آسان نیست و نمونه آخر هنگامیکه میرحسین موسوی از «دوران طلایی امام» گفت، مجددا این مخالفان خود را به کرگوشی زدند و به کاندیدای اصلاح طلبان رای دادند چرا که صداقتی [!؟] در چشمانش می دیدند که این شعار شگفت انگیز را بخشودنی می کرد.

شبکه دولتی انگلیس ادامه می دهد: اما گام به گام به تلخی دریافتیم که مرز خودی و غیرخودی همچنان برای اصلاح طلبان پررنگ است… آنها دوست داشتند به شخصیت خوب داستان بدل شوند و همین انتخابات میان خاتمی و حسین شریعتمداری باشد. صحبت های ایشان و دوستان شان پس از رای دادن در دماوند به خوبی این نگرانی را بازمی تاباند که اگر غیرخودی ها جریان را دست بگیرند چه؟ مشکل این توافق این بود که بندهای مربوط به مخالفان شکیبایی و تحمل و حمایت بدون شرط در اینجا و اکنون بود، و بندهای مربوط به اصلاح طلبان وعده و آرزوهای دور از قبیل چیزی که شما می گویید.

مخالفان آغوش خود را برای اصلاح طلبان به تمامی گشودند، این اصلاح طلبان بودند که همیشه آغوش شان را نیم بند می گشودند و این اواخر که گویا حتی پشیمانند از همین «نیم بند». آنها وعده های توخالی می دهند.

بی بی سی سپس دعوت علوی تبار از اپوزیسیون برای مصلحت اندیشی و حفظ ظاهر در زمینه اهانت مستقیم به باورهای مذهبی مردم ایران را نیز به چالش گرفت و نوشت: مخالفان تصور می کردند اصلاح طلبان، مرز خودی و غیرخودی را از میان برمی دارند اما شما و دوستانتان از زوال گفتار دینی در جامعه مدنی ابراز نگرانی می کنید و می نویسید «نگاهی به سایت های اینترنتی بیندازید. حجم توهین به باورهای مذهبی عامه مردم را ببینید. به گونه ای ترویج می شود که گویی نواندیشان دینی از موانع اصلی حل مشکلات ایران بوده اند.» آقای علوی تبار عزیز آنچه در اینترنت می گذرد نامش برابری است[!؟] نویسنده سپس با تصریح بر اینکه «آنچه مخالفان در دوره اصلاحات گفتند همه حرف شان نبود»! مدعی شد: شما بندهای بسیاری از توافق نانوشته را به درستی درنیافته اید. اصلاح طلبان از شکیبایی مخالفان سوءاستفاده کردند. وظیفه مخالفان نبود که به «احکام قطعی فقه» شما گردن نهند اما این کار را کردند… اکنون توافق نانوشته از بین رفته است و دوران خوش شما به پایان رسیده است.

وی در پایان تصریح کرد: آقای علوی تبار عزیز می دانم که انتخابات نزدیک است و بحث شما نیز پیامد این حال و هواست. اصلاح طلبان دوباره به فکر رای افتاده اند. مجبورم به عنوان یکی از آن مخالفان بگویم؛ این بار اگر رای دادنی در کار باشد صورت حسابش را می فرستیم در منزل تا پرداخت شود. در غیر این صورت رای بی رای. توافق بی توافق.

روزنامه وطن امروز :

موساد و آموزش زبان فارسی به دانشجویان اسرائیلی

کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد کمبود شدیدی در افرادی که به زبان فارسی تکلم می‌کنند وجود دارد و به همین دلیل آموزش زبان فارسی در شهر بئرالسبع به عنوان نخستین تجربه از این نوع با همکاری موساد و شهرداری بئرالسبع آغاز شده است. این گزارش همچنین افزود: قضیه ایران در خاورمیانه از مسائل مهم است و اسرائیلی‌ها باید برای آینده آمادگی داشته باشند.

بنا بر این گزارش، اعضای موساد و سازمان‌های اطلاعاتی آموزش زبان فارسی به دانشجویان را برعهده دارند و موضوعات دیگری درباره ایران را نیز به آنها آموزش می‌دهند. معاون شهردار بئرالسبع در این باره گفت: یادگیری زبا‌ن‌های منحصر به فردی همانند فارسی واقعا مهم است زیرا مطمئنا در آینده در ارتش کاربرد خواهد داشت.

خشم صهیونیست‌ها از اهتزاز پرچم‌ایران در فلسطین اشغالی

پرچم جمهوری اسلامی ایران در مدرسه‌ای عربی در شهر الناصره واقع در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ برافراشته شد که این مساله خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی گزارش داد پرچم جمهوری اسلامی ایران در کنار پرچم آلمان و آرژانتین در ورودی مدرسه «مار یوسف» در الناصره برافراشته شده بود که همین امر خشم و عصبانیت مقامات رژیم صهیونیستی را در پی داشت و به دنبال آن مسؤولان مدرسه مجبور به پایین کشیدن پرچم‌ها شدند.

بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی، نباید پرچم کشوری که دشمن این رژیم محسوب می‌شود در هیچ نقطه‌ای از فلسطین اشغالی برافراشته شود.

آمریکا تحمل قدرتنمایی ایران را ندارد

پایگاه اطلاع‌رسانی مارکت‌واچ، دیروز ۱۸تیر نوشت: تحمل نفت یکصد دلاری از توان اقتصاد آمریکا خارج است و این در حالی است که ایران همچنان با افزایش قیمت نفت، قدرتنمایی می‌کند.

اتحادیه اروپایی تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده و عربستان می‌کوشد جلوی افزایش قیمت نفت را بگیرد. مارکت‌واچ افزود: قیمت نفت بار دیگر به بالای یکصد دلار در هر بشکه رسیده و بر اقتصاد کند آمریکا فشار می‌آورد.

ایران با آزمایش موشک‌های خود در مانور نظامی اخیر موجب گرانی دوباره نفت شده و این در حالی است که تا چند ‌ماه قبل، قیمت نفت ۸۰ دلار در هر بشکه بود.

روزنامه تهران امروز :

پاسخ سپاه به ابراز نگرانی مقامات غربی

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: واکنش و عکس‌العمل برخی از مقامات آمریکایی، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی نسبت به رزمایش پیامبر اعظم ۷ نشان‌دهنده موفقیت این رزمایش است.

سردار یدالله جوانی، به بازتاب رزمایش پیامبر اعظم ۷ در رسانه‌ها و محافل خبری جهان اشاره کرد و افزود: اگر این رزمایش قادر نبود اقتدار نظام اسلامی و قدرت دفاعی آن را به نمایش بگذارد، شاهد چنین بازتاب‌هایی نمی‌بودیم. وی اضافه کرد: برخی مقامات آمریکایی و صهیونیستی از قدرت موشکی جمهوری اسلامی اظهار نگرانی کردند و این تحلیل را دارند که با این روند جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت برتر موشکی دست می‌یابد و باید با این پیشرفت‌ها مقابله کرد.

نکته مهم در بحث نمایش اقتدار نظام اسلامی و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی، این است که قبل از آنکه برای جنگ باشد، برای فراهم کردن بسترهای صلح و امنیت است. جوانی با بیان اینکه «دشمنان اگر احساس کنند جمهوری اسلامی ایران ضعیف است و قادر به دفاع نیست، مرتکب اشتباه محاسباتی می‌شوند و ممکن است این اشتباه آغازگر یک جنگ باشد»، گفت: رزمایش‌های سپاه و دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این پیام را دارند که جمهوری اسلامی قادر است از خود دفاع کند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه « امروز نیروهای مسلح کشور در اوج آمادگی هستند»، خاطرنشان کرد: این رزمایش به دشمنان نشان می‌دهد که حواسشان را جمع کنند تا دچار اشتباه محاسباتی نشوند؛ چراکه در این صورت جمهوری اسلامی به راحتی می‌تواند منافع و آنچه را که از نظر آنها حیاتی است، هدف قرار دهد و منهدم کند.وی در پایان خاطرنشان کرد: رزمایش پیامبر اعظم ۷ این پیام را داشت که جمهوری اسلامی می‌تواند در کوتاهترین زمان در شعاع قابل توجه تمامی اهداف دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران را منهدم کند.

جریان اصلاحات یتیم و بی‌صاحب است

بسیاری معتقدند جریان اصلاحات مرده است و حتی حضرت عیسی مسیح هم نمی‌تواند آن را زنده کند. اما روز گذشته یک استاد دانشگاه اعلام کرد که این جریان سیاسی یتیم و بی‌صاحب است. صادق زیباکلام‌که به موضع گیری‌های جنجالی شهره است دراین باره تاکید کرد: متاسفانه رهبران اصلاحات هیچ گام جدی برای آینده این جریان برنداشته‌اند و صحبت‌ها و اظهارنظرهایی که بعضا داشته‌اند، بی هدف، بی برنامه، تفننی، باری به هرجهت و کلی گویی بوده است.

وی معتقد است: اگر اصلاح طلبان قصد حضور در انتخابات را دارند لازم است که منسجم و با برنامه باشند، اما متاسفانه تا به امروز عدم اراده در تصمیم گیری و بی برنامگی را در این جریان شاهد بودیم. زیباکلام که بسیاری او را همفکر جریان اصلاحات می‌دانند، در ادامه پیشنهاد کرد چهره هایی مدیریت این جریان پراکنده را بر عهده بگیرند. وی در این رابطه گفت: بزرگانی همچون خاتمی، موسوی خوینی‌ها، محمد رضاخاتمی، حسین مرعشی، محمد رضا عارف، نجفی، کمال و صادق خرازی، اسحاق جهانگیری، موسوی لاری و سایر چهره های اصلاح طلب به همراه نماینده ای از هاشمی باید دور هم جمع شوند و خواسته های کوتاه مدت و بلند مدت اصلاح‌طلبان را بررسی نمایند و برای تحقق آنها برنامه ریزی کنند. واکنش این استاد دانشگاه به طرح مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری به عنوان « مناسک» برای چگونگی حضور اصلاح طلبان در رقابت‌های انتخاباتی نیز جالب توجه بود.

او در این باره گفت: ابتدا باید مشخص شود که آیا اساسا حزب مردم سالاری جزو احزاب اصلاح طلب هست یا نه؟ زیباکلام معتقد است: عدم موفقیت کواکبیان در انتخابات مجلس به این دلیل بود که مردم وی را به عنوان اصلاح طلب نمی شناسند، بنابراین رای اصلاح طلبان را نتوانست جذب کند و هواداران اصلاح طلبان حزب مردم سالاری را یک جریان وابسته به اصلاح طلبان نمی شناسند.

اعتراض نامزد پایداری به انتصابات اخیر اعضای این جبهه

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه از جمله منتقدین جدی دولت است. او در تازه‌ترین انتقاد خود به دولت حتی به انتصابات اخیر جبهه پایداری یعنی همان جبهه‌‌ا‌ی که وی در انتخابات مجلس نهم نماینده آن بود اعتراض کرد.

ماجرا به انتصاب اخیر یکی از اعضای فعال جبهه پایداری به عنوان استاندار خراسان شمالی باز می‌گردد. رئیس‌جمهور در اقدامی ناگهانی دو نفر از استانداران استان‌های قم و خراسان شمالی را تغییر داد.

انتخاب احمدی‌نژاد برای یکی از استان‌ها کسی نبود جز محمود احمدی بیغش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری. هر چند در بین این تغییرات بیشتر تغییر استاندار قم جلب توجه کرد ولی در تازه‌ترین انتقاد، ذوالنور انتصاب بیغش به عنوان کسی که صلاحیتش برای نمایندگی مجلس رد شده بود را زیر سوال برد. نامزد جبهه پایداری برای انتخابات مجلس نهم البته مستقیما به بیغش اشاره نکرد.

او که با پنجره گفت‌وگو می‌کرد تاکید کرد: ما برای منصب استانداری و همچنین دیگر پست‎‎های دولتی قحط الرجال نداریم. اگر شخصی نمی‎تواند شرایط حداقلی را برای نمایندگی مجلس احراز کند، پس به‎طور طبیعی ضرورتی ندارد که دولت با وجود افراد با صلاحیت، متخصص و شایسته به‎دنبال اشخاصی برود که در عملکردهای‎شان علامت سوال وجود دارد.

وی همچنین به رقابت‌های اخیر برای انتخابات هیات رئیسه مجلس اشاره کرد. او در این باره گفت: در بحث انتخاب هیأت رئیسه؛ لابیگری، تخریب رقبا و هزینه از بیت المال مشهود بود. ذوالنور در حمایت از ریاست حداد عادل تصریح کرد: در ابتدای مجلس برخی علیه آقای حداد عادل تبلیغ کردند و گفتند به حداد رأی ندهید که اگر رئیس شود، مجلس بورکینافاسو می‎شود و حتی میوه‎ها از روی میز کمیسیون‎ها جمع می‎شود.

وقتی در انتخاب هیأت رئیسه چنین اتفاقاتی رخ می‎دهد، باید منتظر چنین اتفاقات تلخی در مجلس نهم باشیم.جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه معتقد است لاریجانی با همراهی اصلاح‎طلبان و برخی دیگر از جریانات سیاسی توانست کرسی ریاست مجلس را به‌ دست آورد. ذوالنور می‌گوید: بنده مطلع هستم که آقای لاریجانی در جلسه‎ای گفته بودند: «درست است که در مجلس نهم تعداد اصلاح‎طلبان کم است اما همین‎ها هم از خودمان هستند!» آقای لاریجانی با اصلاح‎طلبان احساس خودیت دارد.

روزنامه قدس:

محور برنامه ریزی‌ها

بررسی اسناد و شواهد، از نقش کلیدی مشاور ارشد اقتصادی دولت اصلاحات در برنامه ریزی های بانک مرکزی در زمینه ادغام موسسات مالی حکایت دارد.

پدربزرگ شدن احمدی نژاد

شنیده ایم دکتر محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی پدر بزرگ شده اند.

پسر بزرگ رئیس جمهور داماد مشایی است و در روزهای اخیر صاحب فرزند دختری به نام «زهرا» شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی :

مشکلاتی که قابل چاپ در روزنامه ها نیست

* مراکز درمانی و بیمارستانی تأمین اجتماعی در اهواز و سایر شهرهای استان خوزستان در پایین‌ترین حد کیفی و زیر خط معیارهای استاندارد اداره می‌شوند. مراجعات مردمی و گزارش خبرنگار ما از یکی از شهرهای خوزستان بیان کننده مشکلاتی در این درمانگاهها و بیمارستان‌هاست که بسیاری از آنها قابل چاپ در روزنامه نیست و نیازمند رسیدگی به این مشکلات بصورت سرزده توسط بازرسانی از مرکز است. متأسفانه انتقال این مشکلات به مدیریت درمان تأمین اجتماعی خوزستان نیز مشکل را حل نکرده است.

مردی شبیه حسنی مبارک از مصری ها کتک خورد

* مصری‌ها با دیدن مردی که شبیه حسنی مبارک و درحال راه رفتن در خیابان بود شوکه شدند. آنها به این مرد حمله کردند اما با دخالت پلیس آسیب جدی به وی نرسید. به گزارش پایگاه اینترنتی العربیه، محمد عبدالله الشمری مسافر یمنی که به مصر سفر کرده بود به دلیل شباهت زیاد به دیکتاتور سابق مصر با تجمع مصری‌های خشمگین مواجه شد که قصد داشتند وی را تکه پاره کنند.

او با فرار از دست مردم و پناه بردن به پلیس، خود را از مرگ حتمی نجات داد. مردم پس از اینکه گذرنامه یمنی و لهجه غیرمصری این مرد را دیدند از وی عذرخواهی کردند و برای او کف زدند اما وی با کرایه کردن تاکسی سعی کرد از آنجا دور شود تا دوباره به دردسر نیفتد.

مخالفت با ازدواج کنیز و ارباب در مصر

* مفتی اعظم مصر با مطرح شدن ازدواج کنیز و ارباب که توسط بعضی علمای سلفی مصر پیشنهاد شد مخالفت کرد. دکتر علی جمعه، مفتی اعظم مصر ازدواج کنیز و ارباب را افترا علیه اسلام و نمودی از جهل نادانی و بی‌حرمتی به زنان دانست.

به گزارش الاهرام وی در خطبه نماز جمعه تاکید کرد: دیگر چیزی به نام ازدواج کنیز و ارباب وجود خارجی ندارد. مصر چند روز پیش شاهد وقوع نخستین مورد ازدواج کنیز و ارباب بود که صیغه عقد آن را مهندس عبدالرئوف عون که به عنوان مبلغ اسلامی فعالیت دارد جاری ساخت و باعث برانگیختن خشم و نارضایتی در میان مصری‌ها شد.

برخلاف ازدواج عادی، در ازدواج کنیز و ارباب صیغه عقد بدون شهود و ثبت سند جاری می‌شود و زن خود را به کنیزی مرد در می‌آورد. مفتی اعظم مصر در ادامه سخنان خود در خطبه جمعه این هفته در قاهره افزود: این عمل نوعی سبک مغزی است که هدف آن مشوش کردن افکار و عقاید مردم است.

دکتر جمعه یادآوری کرد که هیچکس مجاز نیست فرزندان خود را بفروشد و حتی اگر فروخته شوند آنها آزاده به شمار می‌آیند. مفتی اعظم مصر گفت دوران بردگی پایان یافته و کسی حق ندارد آن را زنده کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.