طالبان پاکستان هندر ا تهدید کرد ” در انتقام کساب منافع هند را هدف می‌گیریم”

۰۲م آذر ،

طالبان پاکستان اعلام کرد، به انتقام اعدام آخرین مهاجم بازمانده حملات بمبئی منافع و اهداف هند را مورد هدف قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، احسان الله احسان، سخنگوی طالبان پاکستان اعلام کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم اهداف هند را به انتقام از اعدام محمد اجمل کساب، (آخرین مهاجم بازمانده حملات بمبئی در سال ۲۰۰۸) مورد هدف قرار دهیم.

این سخنگوی طالبان از هند خواست جسد کساب را بازگرداند.

وی با اشاره به این که طالبان مواضع هند را «در هر نقطه‌ای» مورد هدف قرار خواهد داد، خاطرنشان کرد: اگر آنها جسد کساب را به ما یا خانواده‌اش بازنگردانند هندی‌ها را خواهیم گرفت و جسدشان را بازنخواهیم گرداند.

روز چهارشنبه در حالی که حدود چهار سال از کشته شدن ۱۶۶ تن طی حملات تروریستی سال ۲۰۰۸ در شهر بمبئی هند می‌گذرد، تنها مهاجم بازمانده این حملات اعدام شد.

محمد کساب در زندان «یروادا» در ایالت «مهاراشترا» در غرب هند اعدام شد.

اعدام وی پس از رد درخواست عفو او در اوایل ماه جاری میلادی توسط رئیس جمهوری هند انجام شد.

محمد کساب، زاده پاکستان و یکی از ۱۰ فرد مسلحی بود که در حملات تروریستی ماه نوامبر سال ۲۰۰۸ در شهر بمبئی هند به مدت سه روز این شهر را محاصره کردند.

محمد کساب در مه ۲۰۱۰ پس از آنکه به خاطر چند اتهام از جمله آغاز جنگ علیه هند، قتل، اقدامات تروریستی گناهکار شناخته و به اعدام محکوم شد. درخواست فرجام خواهی وی در دادگاه عالی در ماه اوت رد شد.

در جریان حملات تروریستی شهر بمبئی هند که در ۲۶ نوامبر سال ۲۰۰۸ رخ داد، اشخاص مسلح وابسته به گروه‌های افراطی به چندین هدف در این شهر از جمله هتل‌های مجلل یک مرکز یهودی، یک بیمارستان و یک ایستگاه قطار حمله کردند.

هند این حملات را به گروه افراطی لشکر طبیه در پاکستان مرتبط دانست و این گروه شبه نظامی را به آموزش، تجهیز و تامین مالی اشخاص مسلح با حمایت عناصری در ارتش پاکستان متهم کرد.

پاکستان پذیرفت که این حملات در خاک این کشور برنامه‌ریزی شده اما هرگونه دست داشتن رسمی در آنها را رد کرد.

محمد کساب ابتدا در جریان دادگاه خود اظهار بی‌گناهی کرد اما چندی بعد پذیرفت که یکی از اشخاص مسلح فرستاده شده جهت انجام حملات تروریستی توسط گروه لشکر طیبه بوده است.

در ۱۵ سال قبل هند تنها یک نفر را اعدام کرده که وی نیز یک مامور امنیتی سابق بود که به اتهام تجاوز و قتل یک دختر ۱۴ ساله در سال ۲۰۰۴ اعدام شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.