طالقانی: ورزش پهلوانی در کشور مهجور است

۱۳م اسفند ،

 محمدرضا طالقانی شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از قهرمانان ورزش زورخانه ای و باستانی کاشان، ورزش پهلوانی و زورخانه ای را ورزشی پیشکسوت در ایران عنوان کرد و اظهار داشت: با همه وجود برای مطرح کردن این ورزش تلاش خواهم کرد و نمی گذارم بیش از این مهجور بماند.

وی تاکید کرد: با همکاری ورزشکاران رشته پهلوانی و زورخانه ای و با مساعدت مسوولان ورزش کشور این ورزش را که با نام مولای متقیان حضرت علی (ع) عجین شده است، باید جهانی کنیم.

طالقانی خاطر نشان کرد: برخی کشورها ورزش هایی را جهانی کرده اند که با ورزش پهلوانی و زورخانه ای ایران قابل قیاس نیست.

وی از ورزشکاران این رشته ورزشی خواست چون در این ورزش یاد و نام مبارک حضرت امیر المومنین علی (ع) ذکر می شود، اخلاق و ادب را رعایت کند و راه و سیره این امام همام را همواره الگوی زندگی خود قرار دهند.

طالقانی همچنین با اشاره به توانمندی های ورزش های زورخانه ای کاشان، وجود ۹ زورخانه در این شهرستان را بسیار کم دانست و از دست اندرکاران ورزش و به ویژه اشخاص نیکوکار خواست نسبت به ساخت زورخانه در این شهرستان اقدام کنند.

سرپرست فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای همچنین از برگزاری مسابقات آسیایی این رشته ورزشی در بیست و هفتم اردیبشت سال آینده خبر داد و از ورزشکاران خواست با جدیت و تلاش خود را برای پیروزی در این رقابت ها آماده کنند.

در این آیین که در سالن ورزشی تختی کاشان برگزار شد از پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه ای و موسسان زورخانه های این شهرستان با اهدای لوح و جوایز نقدی تجلیل شد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.