طاهرنژاد: طرفداران عدالتخواهی، شانس بیشتری در مجلس یازدهم دارند

رئیس کمیته انتخابات حزب کارگزاران سازندگی گفت: با توجه به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، در بیش از ۱۵۰ حوزه انتخابیه، رقابتی میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شکل نمی‌گیرد.

یدالله طاهرنژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تایید صلاحیت ۵-۴ نفر از اعضای حزب کارگزاران توسط شورای نگهبان، اظهار کرد: البته وضعیت حزب بهتر از انتخابات ۹۴ است؛ زیرا در آن انتخابات از میان ۱۴۰ داوطلب حزب فقط ۲ نفر تایید شدند.

وی درباره احتمال موفقیت آمیز بودن رایزنی‌ها با شورای نگهبان، تصریح کرد: من خیلی به نتیجه بخش بودن لابی‌های غیررسمی خوش‌بین نیستم و بعید است جهانگیری و امثال وی بتوانند موفقیتی کسب کنند و نظر شورای نگهبان را تغییر دهند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه ممکن است شورای نگهبان صلاحیت عده‌ای را هم تایید کند، خاطرنشان کرد: با این حال باز هم تغییری در معادله انتخابات ایجاد نمی‌شود یعنی رقابت انتخاباتی شکل نخواهد گرفت، زیرا در بیش از ۱۵۰ حوزه انتخابیه همه اصلاح‌طلبان حذف شده‌اند و رقابتی وجود ندارد و از همین حالا تکلیف نیمی از مجلس آینده مشخص است. در حوزه های باقی مانده هم عناصر اصلی اصلاح‌طلبان حذف شده و نفرات دست چندم اصلاح‌طلبان باید با نفرات اصلی اصولگرایان رقابت کنند. در این شرایط تعداد اصلاح‌طلبان مجلس یازدهم کمتر از اصلاح‌طلبان مجلس فعلی خواهد بود.

طاهرنژاد در پایان با بیان اینکه مجلس یازدهم در اختیار اصولگرایان خواهد بود، گفت: در بین اصولگرایان نیروهای جوانی که وابسته به جریان عدالتخواه هستند و حداقل شعار مبارزه با فساد را می دهند و طرفدار شفافیت هستند، شانس بیشتری نسبت به اصولگرایان سنتی دارند. اینها مقابل جریان قالیباف هستند و با وجود آنها بعید است جریان قالیباف بتواند دست بالا را در مجلس بعدی داشته باشد زیرا در شرایطی که جامعه از فساد رنج می برد، شعار عدالت و شفافیت برد بیشتری دارد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.