طبیعت، نیاز گمشده شده انسان ها

۱۰م آذر ،

قدم می زنم در حالی که بارش برگ و باران روحم را تازه می کند و برای جانانه شدن نفس هایم به یکی از بوستان های تهران واقع در خیابان شهید قندی منطقه ۷ ،بوستان سرلشکر مسعود نیاکی قدم می گذارم.

ناظر فضای سبز بوستان نیاکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، گفت: این بوستان در سال ۱۳۶۸ تاسیس و مساحت آن ۳۱ هزار ۳۱۸ مترمربع است،این بوستان در تملک هلال احمر بوده و در آن کارگاه های ساخت دست و پای مصنوعی مجسمه سازی،‌خیاطی قرار داشته است،از این رو بوستان هلال احمر نام داشت.
حسین حمیدی افزود: بوستان هلال احمر پس از سال ها توسط شهرداری منطقه ۷ خریداری شد و به بوستان سرلشکر مسعود نیاکی تغییر نام یافت.این بوستان در مجاورت شهرداری منطقه ۷ قرار دارد و بازویی قوی جهت برگزاری مراسم ویژه ماه رمضان،محرم و… و جشنواره های مختلف است.
وی ادامه داد: فرهنگسرای اندیشه نیز در بوستان نیاکی واقع شده است که در فصل های مختلف مخصوصا تابستان در این مکان کلاس های متعدد دایر است و اکثر همایش ها و مراسم مختلف شهرداری منطقه ۷ در سالن آمفی تئاتر این فرهنگسرا برگزار می گردد.
در ادامه دو نفر از شهروندان گفتند: این بوستان حال و هوای تازه ای به اهالی خیابان شهید قندی بخشیده است.
با وجود آب نماهای زیبا و آلاچیق ها و طبیعت زیبای این بوستان ما سالمندان به وجد می آییم اما جای چنین بوستان هایی در این حوالی خالی است.
گفتنی است، با روند شهرسازی و ماشینی شدن و تبدیل باغ ها و فضاهای سبز به خانه، برج  جای طبیعت،این نیاز گمشده در انسان ها بسیار خالی است، جای نشاط، شور، تازه شدن ها و جان و روحی دوباره گرفتن.
مگر ایجاد فضای سبز و کاشت چند درخت در هر مجله، برای زنده کردن دوران جوانی و ایجاد نشاط چقدرخرج دارد؟/ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.